Ga naar inhoud

he kan je best het sabam virus vermijden?


Aanbevolen berichten

Hallo,

aangezien ik erg veel illigaal download sta ik natuurlijk bloot voor het sabamvirus.

Mijn vraag is wat je beste kan doen om het virus niet te krijgen. Ik heb ook nog een andere laptop met ubuntu erop. Ik heb gedacht om alleen maar daarop te downloaden.

Ik heb nu avast(free versie) en Ad-ware. heb ook alle updates geïnstalleerd.

Zijn er nog dingen om me systeem nog veiliger te maken, evt een aparte firewall ofzo iets? of ieder gedownloade bestand apart scannen, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Michael,

Hierbij enkele tips:

  • Niet illegaal downloaden... :eviltongue:
  • Installeer een goede firewall, 1 antivirus programma en eventueel een anti malware programma als second opinion waarmee je regelmatig je computer scant.
  • Zorg steeds dat je Windows up to date is, idem voor alle programma's (flashplayer enz....)
  • Werk steeds via een account met beperkte rechten. Houdt je administrator account enkel om programma's te installeren of te verwijderen...
  • Klik niet te snel op "Next" bij de installatie van een programma. Standaard staat het installeren van vervelende balken reeds aangevinkt. Vink die dus uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.