Ga naar inhoud

Comp traag & geinfecteerd


Aanbevolen berichten

Hi!

Ik kreeg vandaag van mn F-secure software min 50 x eenmelding dat er een virus was verwijderd.

Wanneer ik de Fsecure scan bekijk lijkt hij er wel een aantal te verwijderen, en melding is sindsdien niet meer voorgekomen. (nu +-1 uur na scannen & reboot)..

Computer is echter wel nog steeds traag, en ik kan geen Hijack this logje maken omdat hij aangeeft dat het bestand niet bestaat (zie JPG).

Ik weet niet precies wat ik hier nu aan moet doen!

Ik heb fsecure&malaware&ccleaner laten scannen & verwijderen zie logjes.

Kan iemand me misschien wa tips geven? Ik heb uiteraard Hijcak this al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Alvast erg bedankt!

gr siz

post-6095-1417704948,9705_thumb.jpg

mbam-log-2012-06-18 (14-05-06).txt

mbam-log-2012-06-18 (15-34-37).txt

Scanrapportmaandag18juni2012 135418 143646 Fsecure.txt

aangepast door siz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werd HijackThis uitgevoerd als administrator ?...:hmmmm:

Start je systeem opnieuw op en voer dan het onderstaande uit :

Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

post-20447-1417704949,57_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)

O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.

3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.

4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht, samen met een nieuw logje van HijackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kape!

Alles goed?

alvast bedankt voor t superwerk wat jullie toch elke keer weer doen. Heel fijn!

Ik heb combofix laten lopen en t logje geplaatst samen met een logje van hijack this.

Nog een extra vraagje - mag ik? :) -

sinds een aantal weken wordt mn latop weer onzettend warm aan de linkerkant. Daarnaast maakt ie een onzettend hard blaasgeluid, alsof hij heel veel processen tegelijkertijd ah uitvoeren is.

Dat terwijl ik dan alleen maar een online serie aan het bekijken ben.( en niet ah scannen/downloadprogramma's staan uit e.d)

Wat ook steeds vaker gebeurd is dat dan ook opeens t geluid een toon wordt, t scherm na een paar seconden eerst zwart en daarna groen wordt. Er wordt dan zoiets aangegeven alshet beeldscherm werkt niet goed meer.

(melding is altijd weer zo snel weg dat ik m niet heb kunnen opschrijven)

Wanneer ik bij apparaatbeheer ga kijken staat er een geel uitoepteken bij : microsoft isatap adapter. Ik heb geprobeerd de stuurprogramma's bij te werken, echter comp geeft dan aan dat er geen nieuwe stuurprogramma's gevonden zijn.

De latop is sept 2011 gekocht en er 166 van de 449 gb beschikbaar.

Ik hoop dat jullie nog even naar de logjes willen kijken, thanxs nogmaals!

grtjes ( en alvast een fijn weekend toegewenst:) )

ComboFix 12-06-21-03 - siz 22-06-2012 17-10-49-1-4 - x64.txt

hijackthis Scan saved at 17-36-31 on 22-6-2012.txt

protection-log-2012-06-22.txt

aangepast door siz
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste logjes zien er netjes uit, enkel bij je laatste van Malwarebytes blijkt dat je "geen actie ondernomen" zou hebben. Dat zou kunnen betekenen dat de gevonden items daar niet in verwijderd zijn. Wil je - voor de zekerheid - nog eens een nieuwe scan doen met Malwarebytes en - indien nog problemen aanwezig - daar nu wél kiezen voor "verwijderen". Hang dat logje ook even in een nieuw bericht.

Voor warmte, schermen en apparaatbeheer kan je best dit eens doen :

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi kape,

Thanxs, comp werkt weer veel sneller, heel fijn. Blijft warm worden overigens, regelmatig zie ik de procenten van proccessor, moederbord en graphics in de 60-70+ schieten met dat Speccy programma.Ik lees online dat dat misschien door stof kan komen? Is dat het geval(wat wel beetje vreemd zou zijn, hij is nog geen jaar oud!)dan zal ik hem door een expert moeten laten schoon, ehm maken denk ik?

Bijgevoegd de logjes en link!

grtjs

http://speccy.piriform.com/results/A4R5kQzZ3lBWhH8QdlEldEl

mbam-log-2012-06-23 (09-48-16).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen van je systeem zijn aan de hoge kant en meestal word dit veroorzaakt door stof.

Het klinkt misschien raar maar een pc kan op enkele maanden veel stof binnenhalen afhankelijk vanwaar hij staat, op een bureau of op de grond kan veel verschil maken.

Als je PC nog in garantie zit kun je het stofvrij maken misschien beter over laten aan een PC hersteller om later geen moeilijkheden met de garantie te krijgen mocht het nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.