Ga naar inhoud

windows live update


Aanbevolen berichten

Na de update van windows live werkt dat programma niet goed meer. Bij opstarten een melding van: Failed to initialise shared canvas systen IO file flienotfound exception etc etc....

Een tweede melding als ik een bericht wil doorsturen zegt:Failed to initialse shared canvas system invalid operationexception: passport library was already initialised to etc etc.

De PC is een HP pavilion dv7 met i5 processor.

Wat kan de oorzaak zijn? Deze update gaf geen problemen bij m'n 2de PC Asus N53 met i5.

Gr John Gortjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag John,

Probeer eens je windows live te herstellen.

Klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Software.

Klik in het vak Geïnstalleerde programma's op windows live en klik (rechtsklikken kan ook) op verwijderen/Wijzigen.

Dan zou je de vraag moeten krijgen om te verwijderen of te herstellen.

Kies herstellen.

---------- Post toegevoegd om 13:06 ---------- Vorige post was om 13:01 ----------

Kijk ook eens na of je alle Windows updates geïnstalleerd hebt.

Jouw probleem kan ook te maken hebben met een verouderde .NET Framework.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder het programma is volledig, kuis je systeem dan op met ccleaner en herinstalleer Windows live dan terug.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al lang CCleaner in gebruik maar ook dat lost het probleem niet op. Kan nog proberen windows live opnieuw te installeren. Hoewel het progr. kennelijk windows live essentials heet. Vraag me af of ik de emailadressen in live kwijt raak bij deinstallatie, zal ze maar eerst safe stellen via export naar usbstick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het herstellen van lokale contacten door het herstel van de Windows Live\Contactsmap naar de vorige versie:

  1. Klik Start, typ volgende in het zoekveld en druk op Enter: %userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Live
  2. Klik met de rechtermuisknop op de map Contactpersonen
  3. Kies Vorige versies herstellen

LET OP: De optie "Windows Back-up" moet vooraf zijn ingeschakeld omdit te laten werken.

Een alternatieve oplossing is het uitvoeren van een systeemherstel;back-up van je contacten,upgraden naar de laatste versie, en dan importeer je contactenals ze ontbreken na de upgrade.

Bron:Ik ben mijn contacten, emails kwijt en krijg de foutmelding ‘Kan - Microsoft Answers

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.