Ga naar inhoud

windows safe mode: internet snel, windows normal mode: internet traag


Aanbevolen berichten

Het is gelukt. ComboFix verwijderd, alles werkt weer. Met alles bedoel ik dan alle software. Over internet kan ik niets zeggen, nu heb ik er geen last van, maar het blijft onvoorspelbaar, misschien werkt ie morgen niet meer. Hebben de logs van ComboFix iets nuttigs opgeleverd eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hebben de logs van ComboFix iets nuttigs opgeleverd eigenlijk?
Absoluut ... je eerste run heeft al wat problemen aangepakt, bij je tweede run hebben we nog wat ongewenste bestanden verwijderd. Wel degelijk een gunstig resultaat dus.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten). In Windows 7

  • via Start -> Configuratiescherm -> Systeem & Beveiliging -> Systeem -> Systeembeveiliging -> schakel nu systeemherstel uit door de gewenste schijf te selecteren en op "configureren" te klikken.
  • Klik nu op "verwijderen" om alle herstelpunten te verwijderen.
  • Klik op "Toepassen" en "OK".
  • Herstart nu de PC.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is, mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over alle logjes zijn er nogal behoorlijk wat beschermingsmiddelen (of tenminste sporen ervan) terug te vinden : Kaspersky, Windows Defender & Malwarebytes. Die combinatie zou er wel eens voor kunnen zorgen dat ze elkaar tegenwerken en daardoor voor traagheid zorgen. Kaspersky is (neem ik aan) je actieve scanner, de rest ben ik nog niet zo zeker van (Windows Defender is dit mogelijk wel voor spyware en Malwarebytes is afhankelijk van het feit of je de real-time scan hebt ingesteld). Een mogelijkheid zou zijn om deze twee laatste eens - bij wijze van test - volledig te verwijderen ... en dan te bekijken of dit tijdwinst oplevert in normale modus ?

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Malwarebytes heb ik geinstalleerd op uw aanraden, dus het probleem bestond eerder. Voor zover ik weet staat Windows Defender uit omdat Kaspersky aan staat en het verwijderen van Kaspersky heeft ook niets nuttigs opgeleverd. Op het moment ondervind ik het probleem weer. De snelheid is erg wisselvallig, het ene moment bedraagt het 39 Mbps, een halve minuut later 0,71 Mbps. Het duurde 1 minuut 50 seconden om chess.com te laden. En dat terwijl de test net 30+ Mbps had aangegeven. Pingtest.net heeft alleen positieve dingen te melden over mijn verbinding.. Ik moet wel zeggen dat ik vaak een ander probleem ondervind met het netwerk, dan laat ik Windows het probleem oplossen en geeft ie aan dat de standard gateway niet beschikbaar was. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar dacht ik meld het even.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.