Ga naar inhoud

Incredibar (Mystart) verwijderen Windows 7 (maar dan voor amateurs)


Aanbevolen berichten

Ook ik heb deze irritante tools in Explorer gekregen. Ik heb al diverse gratis programma's gedraaid (AVG, MBAM) (HijackThis lukte me niet, ik kreeg er alleen maar meer "WiseConvert"werkbalken bij, die ik maar direct heb geactiveerd), en ik heb alle zichtbare verwijzigingen naar ïncredibar verwijderd uit registers (regedit). Alhoewel er nu geen registermappen meer lijken te zijn van Incredibar en ook niet meer bij Internetopties onder Werkbalken en uitbreidingen staan, als nieuwe Explorer-tabs op "lege pagina" staan (maar ook als ik een willekeurige site-link uit Excel aanklik), en een nieuwe tab open, dan is dat toch weer MyStart-incredibar. Als ik nieuwe tabs instel op "eerste pagina", dan opent die goed, maar bij elke herstart van de computer staat de tab weer op "lege pagina" en wordt incredibar gestart bij een nieuwe tab (ook het volg-me-niet register wordt elke keer gereset naar "wel reclame"). Vele hebben dit probleem al aangekaart op dit forum, maar de teksten zijn voor mij als amateur grotendeels abracadabra (dat over die registers heb ik ook maar opgepikt op internet). Ik log nu met de laptop in op een wireless open verbinding, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Ik ben al een paar dagen bezig (op de camping), maar ik krijg incredibar niet geheel weg. Kan dit niet op een makkelijke manier worden verwijderd (b.v. Explorer eraf gooien en opnieuw installeren; dat zal wel niet, want dat wordt nergens voorgesteld). Ik kom er niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag EchtAmateur,

Welkom op PCH!

Start je computer op in veilige modus met netwerkmogelijkheden.

(Dit doe je door opnieuw op te starten en op F8 te blijven tokkelen)

1. Download HijackThis. (klik er op)

Kies voor de executable (HijackThis.exe).

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AdwCleaner (een van de vele die ik heb geprobeerd aan de hand van forumdiscussies) lijkt wat (extras) gedaan te hebben: in log staat: Folder Deleted : C:\Users\Sander\AppData\LocalLow\Incredibar.com.

Als ik nu Explorer herstart, blijven de extra tabbladen op de ingestelde waarde staan (nu ingesteld op "eerste pagina", en dat is NIET Incredibar ;-)). Ik heb nog niet geprobeerd wat een link uit Excel nu doet, want Explorer is nu in ieder geval weer workable, en ik wil niet weer terugvallen naar een situatie waarbij ik continu wordt geconfronteerd met Incredibar. De reactie is echter zeer gewaardeerd, en als ik terug ben van vakantie zal ik een kijken of alles nu weer is "hersteld". Ik hoop dat men snel wat doet aan dit soort Internet-terreur, net zoals ze dat hebben gedaan met de telecom-terreur (in ieder geval in Nederland, "bel-me-niet-register"), en zoals ze (in een beperkte poging) hebben gedaan met surfgedrag gebaseerde advertenties (volg-me-niet-register, opt-out).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.