Ga naar inhoud

random "freezes" van het systeem


Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer dan eens de volgende instructies uit op deze site van Microsoft waar een Clean Boot wordt beschreven en uitgelegd.

>> How to troubleshoot a problem by performing a clean boot in Windows Vista or in Windows 7

Mogelijk kom je zo achter het programma, driver of services die mogelijk het probleem veroorzaakt.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij geen goede benadering, vanwege het feit dat de freezes niet voorspelbaar zijn: het enige wat ik opgemerkt heb, is dat ze in 90% van de gevallen optreden tijdens het gebruik van een browser. Doet dat niet een belletje rinkelen bij iemand?

Ik heb vandaag nog geen freezes gehad, dus als ik nu allerlei services ga inschakelen en uitschakelen kan ik gaan wachten tot ik weet niet wanneer, net zoals ik nu ook zit te wachten op de volgende freeze die ik weet niet wanneer zal optreden. Snap je? ..Misschien is het wel opgelost!:dong:

Ik zal wachten op de volgende freeze, en dan ga ik je suggestie opvolgen.

Ik vond op het internet nog de volgende link:

random+freezes - Microsoft Answers

Ik zag dat er nogal wat referenties in stonden in verband met Nvidia, maar ik weet te weinig van computers om dit op zijn waarde te kunnen beoordelen.

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brainwave!

Ik heb uitgezocht wanneer ik voor de allereerste keer last van deze random freezes had. In die weken heb ik een update van mijn Nvidia GeForce 310M drivers gedaan. Omdat ik de Nvidia graphics card op internet steeds weer tegen kwam in besprekingen van "random freezes", heb ik maar eens een nieuwe update gemaakt via de Nvidia site in plaats van de Samsung-site die ik oorspronkelijk had gebruikt.

Vandaag nog steeds geen freezes gehad. Fingers crossed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer freezes.

Toen de freezes elkaar sneller opvolgden, heb ik de suggestie van Dasle opgevolgd.

Bij de "services":

Alle vinkjes weg > geen freeze

Alle vinkjes aan, en NVIDIA weg: > geen freeze

Alle vinkjes weg, en NVIDIA aan: > Freeze!

Volgens mij is de boosdoener nu gevonden.

Hoe gaan we nu verder?

Guido13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.