Ga naar inhoud

random "freezes" van het systeem


Aanbevolen berichten

Hallo Dasle,

Memtest86+ geen errors.

maar, in de voorlaatste regel staat: "memory SPD informations"

en in de laatste regel:

"-slot 0: 2048 MB PC3-8500-Samsung M471B5773CHS-CF8"

Ik krijg de indruk dat de andere geheugenbank niet "gezien" wordt door het programma...

Is dit het moment om de schroevendraaier erbij te pakken? Ik had zo gedacht: als ik nu het geheugen uit bank 1 in bank 0 plaats, dan kan ik checken of er iets met de geheugenmodules zelf aan de hand is. of dat de oorzaak ergens anders ligt.

Is dit een goed idee? Zo ja, waar moet ik op letten?

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet niet in hoever het wijzigen of werken aan het geheugen effect kan hebben op je garantie.

Ik zal voor de zekerheid eerst eens contact opnemen met Samsung Webcare die hier op dit forum actief is.

Hopelijk is hij in de vakantie periode beschikbaar.

Wordt vervolgt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen een PB van Samsung Webcare gehad

Beste Samsung medewerker,

De TS guido13 heeft een probleem met random freezes van zijn laptop.

Nu wordt er in Speccy maar de SPD info van één geheugen module herkend.

Het zelfde doet zich voor bij het gebruik van MemTest86+.

Daar de laptop ongeveer een jaar oud is en dus nog aanspraak kan maken op garantie, zouden we graag willen weten of het wijzigen van de geheugen configuratie invloed zou hebben op eventuele garantie.

Het topic kan je hier nalezen.

Groetjes Dasle

Antwoord

Beste Dasle,

Indien er problemen ontstaan nav geheugenuitbreiding of wijziging valt dat buiten garantie.

Andere klachten zullen wel volgens de fabrieksgarantie in behandeling genomen worden.

Als aanvulling kun je een back-up laten maken en daarna SRS5 laten uitvoeren naar OOBE ( initial state ). BIOS update is al gedaan. dus dat is niet meer nodig.

Met vriendelijke groet,

Sander

Samsung Webcare

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.