Ga naar inhoud

geen verbinding met internet


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een pc gehad van school. Een oud beestje voor mijn kids. De computer heeft altijd een internet verbinding gehad, maar als ik m thuis aansluit op mijn upc kastje geen internet. Kan het ook nergens instellen. Ik krijg zelfs de melding dat er geen netwerkadapter in zit maar bij apparaatbeheer heeft ie die wel en die zou goed moeten werken. Mijn eigen pc's doen het gewoon goed. De oude pc kan niet draadloos omdat dat er niet inzit, maar zou toch gewoon op internet moeten kunnen? Ik heb er een schone installatie xp home edition opgezet. Wat kan er mis zijn?

Kabels gecheckt. Het kan eigenlijk alleen aan de "oude"pc liggen maar die heeft wel altijd op internet gezeten. Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik echt gedaan! wel drie keer! Zelfs gekopieerd van je vorige bericht ivm spaties. Dit is echt het enige wat er is! Heb het op mijn eigen pc beprobeerd, maar dan krijg ik wel een heel blad vol info. Dus is er dan iets niet aanwezig op de oude pc? Hij heeft op school altijd via een server gewerkt..

aangepast door anjaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even tussendoor onderstaande uitvoeren,zo kan stegisoft eens kijken of er daadwerkelijk een netwerkkaart is geinstalleerd.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.