Ga naar inhoud

Eerste game computer


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om mijn eerste game computer zelf samen te stellen en te installeren.

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar ben een beetje overweldigd door de al de verschillende dingen.

Er is zo veel keuze tussen vanalles en nog wat dat ik niet meer weet wat ik moet nemen.

Hier is mijn vragenlijstje:

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Ik zou de computer hoofdzakelijk voor gamen gebruiken. Ik heb echter ook een zwaar video editing programma (Pinnacle studio 15). De game die ik al een hele tijd probeer te spelen op mijn huidige laptop is Battlefield 3 (dit lukt dus langs geen kanten). Deze game zou ik dan graag op de hoogste settings laten draaien. Ik zou de pc ook gebruiken om te surfen op internet ed.
  2. Wat is mijn budget ? Mijn budget is ongeveer 1000 - 1300 euro voor de pc alleen (dus zonder monitor, toetsenbord, muis, etc)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Ik ga voor een samenstelling.
  4. Ga ik overklokken ? Overklokken is geen must.
  5. Ga ik later upgraden ? uiteindelijk zal ik wel wat geheugen bij steken en zo.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Ik ben van plan om deze PC een tijdje te behouden dus om een beetje future-proof te zijn zijn deze "nieuwe functies" wel handig.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Ik wou de PC graag zelf samenstellen.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja
  9. Ga ik zelf installeren ? ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? De behuizing maakt niet zo veel uit, alleen wil ik er zeker van zijn dat alles ZEKER goed genoeg gekoeld is (heb nare ervaring met een doorgebrande PC). Ik zou graag een Intel core I7 er in hebben (type weet ik nog niet). Ook heb ik goede reviews gelezen over ASUS moederborden. Een voeding van 750watt. Nvidia GEforce GTX grafische kaart (minimum de 580) OF een grafische kaart van ASUS.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee, de monitor heb ik al
  12. Heb ik specifieke wensen ? een goede koeling is een must

Zo, dit is een beetje mijn lijstje.

Ik ken nog te weinig van de verschillende onderdelen om dit allemaal zelf uit te zoeken.

Alvast verschrikkelijk bedankt :-)

Met vriendelijke groeten,

Maxim Rommelaere

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan.

Intel Core i7 3770 / 3.4 GHz van de derde generatie en daarbij een stille koeler erbij die beter is dan de standaard koeler.

8 Gb geheugen

1 TB harddisk

64 GB SSD voor een snelle opstart van pc.

Een behuizing met zeer goede airflow.

700 watt voeding.

2 GB videokaart van Asus GF GTX 670 - DDR5 (pci-e 3.0 wat dus zeer snel is)

Indien de prijs voor u iets te hoog is kunnen we een ander goedkoper behuizing voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor de snelle replie.

Ik moet zeggen, het ziet er al zeer goed uit.

De behuizing mag echter wat minder kosten, wel zou hij groot genoeg moeten, mocht ik bepaalde onderdelen upgraden (die groter zijn dan hun voorganger) dat niets tegen elkaar botst of zo.

Zijn er nog andere opties voor het moederbord? In de zin van meer opties voor geheugen, grafische kaarten, usb etc.

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Maxim Rommelaere

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo zeer omdat ik het niet goed vind, in tegendeel. Ik kende het merk en type gewoon niet (soort van bang voor het onbekende, en dan vooral omdat ik er nog niet zo veel over weet). Men heeft me altijd gezegd dat ASUS borden zeer goede zijn. Nu, U bent de expert dus u zal het wel weten :P

Ik heb ook eens gekeken naar de voeding die u me voorstelde. Even op YouTube gekeken voor een review en daar zeiden ze me dat de kabels tamelijk kort waren. Nu is mijn vraag of die kabels lang genoeg zijn om tot het moederbord te komen als ik de voeding onderaan de case plaats.

Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.