Ga naar inhoud

Windows update werkt niet meer, geen foutcode.


Sophie94

Aanbevolen berichten

Ik ben al een poosje bezig nu maar het lukt niet. Kan je mij zeggen waar er hier precies een spatie moet?

  1. Open een opdrachtprompt met verhoogde rechten.
  2. Typ de volgende opdracht en druk op Enter:findstr /C:"[sR] Cannot repair member file" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt
    Ik dacht zelf voor de /C en na de [sR] en voor %windir en ook tussen log en >sfcdetails
    Klopt dat?
    En dan nog een vraag, er staat "open met verhoogde rechten", is dat hetzelfde als openen als administrator?
    Alvast bedankt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vind het wel supertof dat jullie zo meedenken hoor!!
Probleem is dat we alles trachten te doen om een herinstallatie van Windows te vermijden, maar dat we niet 100 % geloven dat dit zal lukken.

Maar wie niet waagt, niet wint. Dus blijven we nog even proberen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik ben weer wat verder, ik heb nu de bestanden gevonden die niet gerepareerd konden worden. Het zijn er acht en dit is er eentje:

2012-07-25 11:14:15, Info CSI 00000132 [sR] Cannot repair member file [l:20{10}]"tcpmon.ini" of Microsoft-Windows-Printing-StandardPortMonitor-TCPMonINI, Version = 6.1.7600.16385, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch

Maar nu kom ik weer niet verder omdat ik de volgende stap niet begrijp.

Er staat:

Ga als volgt te werk als een bestand niet door het programma Controle systeembestanden kan worden gerepareerd:

  1. Typ de volgende opdracht achter de opdrachtprompt met verhoogde rechten en druk op Enter:takeown /f Pad en bestandsnaam
    Typ bijvoorbeeld takeown /f E:\windows\system32\jscript.dll.
  2. Typ de volgende opdracht en druk op ENTER om beheerders volledige toegang tot het bestand te geven:icacls Pad en bestandsnaam /GRANT ADMINISTRATORS:F
    Typ bijvoorbeeld icacls E:\windows\system32\jscript.dll /grant administrators:F.
  3. Typ de volgende opdracht om het bestand door een goede kopie van het bestand te vervangen:Copy Pad en bestandsnaam van bronbestandPad en bestandsnaam van doelbestand
    Typ bijvoorbeeld copy E:\temp\jscript.dll E:\windows\system32\jscript.dll.

Wat moet ik nou precies intypen? takeown /f C:\windows\system32\tcpmon.ini Klopt dat???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens en kijk wat er uit de bus komt.

Download SystemLook via een van onderstaande links en bewaar het op je bureaublad.

SystemLook #1

SystemLook #2

Heb je een 64 bits windows, neem dan SystemLook #3

Dubbelklik op SystemLook.exe om het programma te starten.

Gebruikers van Vista en Win7: Rechts klikken en kiezen voor uitvoeren als administrator.

Kopieer onderstaande vet gedrukte tekst en plak deze in het geopende venster

:filefind

tcpmon.ini

Klik op de knop Look om de scan te starten.

Als de scan gedaan is, opent zich een kladblok met het resultaat van de scan.

Kopieer het resultaat en plak het in een volgend bericht.

Het logje is ook terug te vinden op je bureaublad als SystemLook.txt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het logje:

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 19:32 on 27/07/2012 by Greta

Administrator - Elevation successful

========== filefind ==========

Searching for "tcpmon.ini"

C:\Windows\System32\tcpmon.ini --a---- 60224 bytes [21:01 10/06/2009] [20:29 04/02/2010] D79575BE490A45AD09BDEDBCACB5B155

C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-p..rtmonitor-tcpmonini_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_2e6dc451c0fa9db5\tcpmon.ini --a---- 60224 bytes [21:01 10/06/2009] [20:29 04/02/2010] D79575BE490A45AD09BDEDBCACB5B155

-= EOF =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.