Ga naar inhoud

Computer crasht...een virusje onder de leden?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Upload niet gelukt. Ik kreeg het bestand niet op mijn bureaublad, maar wist dat hij onder C:/windows/log/cbs stond en heb hem vanaf die locatie proberen te uploaden. Schijnbaar werkt dit niet. Ik zal het morgen nog eens proberen. Nu tijd voor wat nachtrust. Bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestand is OK, geen problemen met de systeembestanden.

Volgende stap is het controleren van het ramgeheugen en de harde schijf.

We zullen beginnen met de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat is dat eigenlijk alle blokjes groen zijn op eentje na. Ik heb alleen de grote harddisk gescand 750 gb en geeft aan dat er 0,0% damaged blocks zijn. Kan ik verder nog wat zien? Ik scan nu ook nog even een andere harddisk. Ik zal de resultaten later posten.

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat is dat eigenlijk alle blokjes groen zijn op eentje na. Ik heb alleen de grote harddisk gescand 750 gb en geeft aan dat er 0,0% damaged blocks zijn. Kan ik verder nog wat zien? Ik scan nu ook nog even een andere harddisk. Ik zal de resultaten later posten.

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ene rode blokje kan wel van belang zijn als er net daar essentiele gegevens staan.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Deze procedure maakt dat het beschadigde blok gemerkt wordt en dat er daar geen gegevens meer weggeschreven worden.

De reeds aanwezige gegevens worden gerecupereerd indien mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik geen overzicht gezien m.b.t. de systeemcontrole. Ik heb mijn computer vanochtend aangezet en heb de systeemcontrole gedaan. Het duurde zodanig lang, dat ik weg ben gegaan. Toen ik vanmiddag terug kwam, zag ik geen resultaat, maar de computer lijkt wel weer gewoon te werken! Hij heeft het in ieder geval nog niet zo lang zo goed gedaan de laatste week. Ik ben jullie heel erg dankbaar dat jullie bereid zijn digibeten zoals mij wilt helpen!! Heel erg bedankt daarvoor en zet dit goede werk voort! Ik zal deze discussie nog tot na het weekend open laten staan. Mocht hij het dan nog steeds goed doen, dan zal ik deze discussie aanmerken als opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.