Ga naar inhoud

Mail programma ??


Aanbevolen berichten

Hallo;

Ik ben nieuw hier op dit forum, en heb wel ervaring met laptop of PC maar een grote leek in het oplossen van problemen in de aan of besturing ed ervan.

Dus benieuwd of er een oplossing is /aangeboden wordt voor een voor mij plotseling opgekomen irritant probleem.

Hier een uiteenzetting ervan;

Laptop met Vista. Sinds enige tijd als ik voor de 1e keer windows mail open gaat dit a) zéér langzaam

tot B) af en toe niet openen (en moet dat dus herhalen.)

Dit fenomeen heb ik nog nooit gehad. Kom ook niet op vreemde site's of zo.(ivm virissen)

Heb de laptop zover mogelijk terug proberen te herstellen met systeemherstel maar dat mocht niet baten.

Het typische geval doet zich voor dat als het programma eenmaal geopend is en ik daarna bv na 30 min of 5 uren later weer post ophaal dan géén problemen zijn / voordoen. Zolang ik de pc maar niet uit gezet heb.

Resumé: Dus dit doet zich alléén voor bij de 1e keer openen.

Mijn vraag is;

A) wat kan dit zijn ?

B) Kan ik dit mail progrmma verwijderen en er weer opnieuw opzetten.?

En als dit mogelijk is WAT / WAAR / en HOE moet ik dit dan doen.

Alvast bedankt hiervoor. Ben benieuwd ????

Grt Harrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Harrie,

Welkom op PCH!

Sluit alle Windows live Essentials programma's.

Ga nu naar start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen.

Klik er met de rechtermuisknop op Windows live essentials.

Kies dan voor verwijderen/ wijzigen.

Klik dan op alle Windows live programma's repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jion;

Bedankt voor het snel reageren.

Wat versta jij onder live Esentials.

Als dat bv Word of Excell bestanden zijn oké dat wist ik al maar dit ????

Dat staat in configuratie programma nergens vermeld .?

Bovendien kan ik in de configuratie nergens iets van Window mail zien. Derhalve kan ik dat ook niet selecteren on het te kunnen herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses, mijn fout. dacht dat je het over Windows Live mail had. :-)

Voer alvast het volgende eens uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Daarna kunnen we eens nakijken of je geen last hebt van malware:

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ESET smart security en bovendien MaAfee erop zitten.

Het is ten zeerste af te raden om meerdere antivirus scanners te gebruiken.

Hierdoor kan je systeem sterk vertragen en zelfs onstabiel worden.

Ik raad je aan om 1 van beide te verwijderen.

Persoonlijk zou ik Eset houden.

MacAffee is nogal gekend voor de vele problemen die het kan veroorzaken.

Heb hem laten controleren en er kwam niets vreemd uit (aangegeven kleur was groen)

Dat groene balkje dat je ziet toont gewoon hoe ver hij zit met het scannen.

Wanneer er bij 100% opmerkingen onder staan, mag je op herstel deze problemen klikken. (zie handleiding in bericht 4)

Hijackthis is dan weer een tool waarmee malware experts kunnen nagaan of er iets mis is met je systeem op gebied van virussen en dergelijke. Om dit te kunnen uitsluiten, plaats je best het logje in je volgende bericht. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows mail is eigenlijk Outlook express die in Windows Vista een nieuwe naam heeft gekregen...

Deze mail zit standaard in je Windows verwerkt.

Daarom dat je deze dan ook niet terugvindt bij je programma's in het configuratiescherm.

Zeer goed als ccleaner niets gevonden heeft. :top:

Nu enkel nog het HJT logje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.