Ga naar inhoud

ip adressen in france


Aanbevolen berichten

Ik heb een een vraag over ip adressen.

Als ik dagelijks meerdere mails krijg van een correspondent met e mail adres eindigen op @hotmail.fr,kan het dan, ook al is er soms maar enkele minuten tussen de mails dat het ip adres veranderd is als deze mails van dezelfde pc verstuurd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds kan het zijn dat er in Frankrijk door de providers heel veel met wisselende IP-adressen wordt gewerkt.

Anderzijds heb je dan nog heel weinig zekerheden in dit ganse gegeven: je kan perfect vanuit een ander land met een wisselend IP-werken.

Voorbeeldje: je kan vanuit Australië werken met een @hotmail.fr-adres via een IP-adres uit Kameroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gedachte was dat het niet mogelijk was om op enkele minuten reeds een ander ip adres te hebben zolang je op dezelfde pc blijft.

Zolang uw pc aan blijft hebt je steeds dezelfde IP adres tenzij je de router opnieuw opstart.

Ik vermoed dat het hier om een virus of malware is.

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitleg maar ik denk dat ik iets moet toelichten zodat het duidelijker word.

Ik vraag dit in naam van mijn moeder die op haar hotmail berichten ontvangt van iemand die ze heeft leren kennen via messenger.Verdere details zijn overbodig maar het komt er op neer dat er fraude mee gemoeid is.

Elke keer ze een mail krijgt van die persoon is het ip adres dus verschillend ook al is er maar enkele minuten tussen.Mijn vermoeden is dat deze mails vanuit een internetcafé worden verstuurd,omdat altijd juist maar de 2 laatste cijfers veranderen.

Indien ik dit effectief kan bewijzen dan kan ik maatregelen nemen opdat die onzin zou stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer ze een mail krijgt van die persoon is het ip adres dus verschillend ook al is er maar enkele minuten tussen.Mijn vermoeden is dat deze mails vanuit een internetcafé worden verstuurd,omdat altijd juist maar de 2 laatste cijfers veranderen.

Indien ik dit effectief kan bewijzen dan kan ik maatregelen nemen opdat die onzin zou stoppen.

Nu weet je niet direct waar de mail vandaan komt.

Maar in Afrika is daar haast een gewoonte dat internet regelmatig uitvalt en dan is het perfect mogelijk dat de IP adres weer verandert. Dus in de internetcafé hoeft je daarom niet van PC te veranderen.

Als ik u was zou ik de naam van de persoon in Google intikken en misschien hebt je dan geluk dat er elders een blog of zo is dan op basis van schrijfwijze of zo kan je uw moeder overtuigen dat het om dezelfde persoon gaat.

Maar dergelijke mensen zijn wel heel pienter op dat gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo xsilverwing,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.