Ga naar inhoud

TuneUp Utilities


Sabine Lauwers

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele dagen geleden een proefversie van TuneUp Utilities gedownload omdat mijn PC nogal traag opstart en ik geraak er blijkbaar niet meer vanaf. Te pas en te onpas verschijnt er een pop-up die niet weg te krijgen is van mijn scherm, tenzij ik op "later beslissen" klik. Ik heb ook al geprobeerd het programma te verwijderen maar er is geen knop Uninstall. Ik vind deze aanpak irritant en opdringerig. Hoe geraak ik er vanaf?

Of het programma nu echt de aankoop waard is of niet, kan ik nu niet meer beoordelen omdat ik zo boos ben over deze agressieve verkoopsaanpak. Wat denken julie van TuneUp Utilities?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start-configuratiescherm-programma's-programma's en onderdelen , kijk nu in die lijst of TuneUp Utilities daar tussen staat en selecteer het programma.

Eens geselecteerd klik je op verwijderen/wijzigen in de balk bovenaan.:top:

Edit:

Om je pc op orde te houden raden wij steeds het gebruik van CCleaner aan,dit is een goed en vooral betrouwbaar programma.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwijderen lijkt gelukt te zijn, maar ik wacht even af, want ik krijg nu een pop-up die mij geen 10 euro maar 20 euro korting belooft als ik het programma nu aankoop. Ze weten echt van geen ophouden!

Ik lees nu de andere reacties ook en zal het nog eens bekijken. Is zo'n onderhoudsprogramma nu echt nodig?

aangepast door Sabine Lauwers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast rickgerrit
PC Helpforum moderator bericht:
Bericht verwijderd wegens aanzetten tot illegale handelingen. Zie FORUMREGELS. Bij een volgende suggestie van deze aard, moeten we maatregelen overwegen. KAPE
aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat CCleaner eens draaien en kijk dan eens of je die meldingen nog krijgt,indien ja gaan we eens zien of we die eruit krijgen met HJT.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Pierre, ik heb Google Chrome al op mijn pc staan maar gebruik Firefox nog altijd als standaard webbrowser. Zijn er goede redenen om dat te veranderen? Ik heb Firefox ooit gekozen omdat ik met die browser gemakkelijk videootjes van het internet kan downloaden via Downloadhelper, wat ik voor mijn werk nodig heb. Wat mij ook tegenhoudt om van standaardbrowser te veranderen is, dat ik in die nieuwe browser dan opnieuw moet beginnen met het verzamelen van al mijn netjes in categorieën gerangschikte bladwijzers (favorieten). Dus: zijn er goede reden om over te schakelen op Google Chrome?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwijderen lijkt gelukt te zijn, maar ik wacht even af, want ik krijg nu een pop-up die mij geen 10 euro maar 20 euro korting belooft als ik het programma nu aankoop. Ze weten echt van geen ophouden!

Ik lees nu de andere reacties ook en zal het nog eens bekijken. Is zo'n onderhoudsprogramma nu echt nodig?

Neen ... alle Tune Up, Advanced System Care en andere programma's van die aard beloven veel, maar leveren weinig extra op. Integendeel : vaak zorgen ze nog voor extra problemen, vooral omdat je als gebruiker weinig zicht hebt op wat er gebeurd. Standaardonderhoud met bvb. CCleaner en (af en toe) een defragmentatie moeten volstaan om je PC clean te houden. Indien er extreme problemen optreden, moeten er andere wegen gezocht worden om deze op te lossen. En die kosten je (meestal) niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus: zijn er goede reden om over te schakelen op Google Chrome?
Chrome is doorgaans een beetje sneller dan Firefox, maar of dat voldoende is om je vertrouwde browser te vervangen, durf ik te betwijfelen. Indien je tevreden bent over de werking met Firefox, zou ik dat persoonlijk zo houden. Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij ook tegenhoudt om van standaardbrowser te veranderen is, dat ik in die nieuwe browser dan opnieuw moet beginnen met het verzamelen van al mijn netjes in categorieën gerangschikte bladwijzers (favorieten).

Je kan de bladwijzers van Firefox zondere problemen importeren in Chrome (met behoud van de indeling)

  1. Klik op het pictogram 'Gereedschap' chrome_toolsmenu.gif in de browserwerkbalk.
  2. Selecteer Bladwijzers.
  3. Selecteer Bladwijzers en instellingen importeren.
  4. Selecteer de applicatie met de instellingen die u wilt importeren.
  5. Zorg ervoor dat alleen de selectievakjes van de items die u wilt importeren, zijn aangevinkt.
  6. Klik op Importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.