Ga naar inhoud

defragmenteren c schijf


adelaar27

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dus als ik het goed begrijp heb je een computer gekregen met daarop:

C:/ 20GB

D:/ 20GB

E:/ 50GB

Totaal heb je dus 90GB op je computer staan? Waarschijnlijk heeft de voorganger verschillende partities aangemaakt waardoor er nu "3 vermelde" schijven staan. Je kan deze verwijderen door:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc > Dan doe je rechtmuisknop op de D:/ en E:/ schijf en klik op je op volume verwijderen. Nu heb je een hardeschijf met 90GB.

Was dat zo een beetje je vraag? Mocht ik hem verkeerd hebben uitgelegd meld dat hier dan even, dan probeer ik of iemand anders je verder te helpen!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dat is duidelijk. Wat je doet is alle partities verwijderen door:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc > Dan doe je rechtmuisknop op de D:/ en E:/ schijf en klik op je op volume verwijderen. Nu heb je een hardeschijf met 90GB.

Sluit schijfbeheer af.

Als dat gedaan is ga je opnieuw na schijf beheer:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc (nu ben je weer in schijfbeheer)

Wanneer dat is gedaan, klik je me je rechtermuisknop op de C:/ schijf die dus nu 90GB is. Wanneer je dat hebt gedaan klik je op "volume verkleinen". Hij gaat dan even de gegevens laden en vervolgens vraagt hij met hoeveel MB de schijf moet worden verkleind. Als je even rekent:

1000MB is 1 GB

1000 x 10 is 10.000MB dus 10GB

Dus jij wilt hem verkleinen met 10.000MB Wanneer je dat hebt ingetyped dan klik je op verkleinen. Je hebt nu een C:/ met 80 GB En een schijf met 10GB. (Een station letter bijvoorbeeld: C:/ is achteraf altjid te wijzigen)

Ik hoop dat dit je vraag een beetje oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt dus een C:/ met 50GB een E:/ met 30GB en een D:/ met 10GB?

Verwijder eerst alle partities door middel van deze stappen:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc > Dan doe je rechtmuisknop op de D:/ en E:/ schijf en klik op je op volume verwijderen. Nu heb je een partitie met 90GB.

Vervolgens ga je naar:

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc (nu ben je weer in schijfbeheer)

En kies je voor: C:/ verkleinen 10.000MB (10GB). Waardoor je nu het volgende hebt:

C:/ 80GB

D:/ 10GB

Nu wil jij ook een E:/ met 20GB

Ga naar Start > Zoeken > Uitvoeren > Type daarin: diskmgmt.msc (nu ben je weer in schijfbeheer)

En kies je voor: C:/ verkleinen 20.000MB (20GB).

Waardoor je nu het volgende hebt:

C:/ 50GB

D:/ 10GB

E:/ 20GB

Volgens jouw eerdere post had je in het totaal: 90GB

30GB + 10GB + 50GB = 90GB

Dan zou het bovenstaande moeten werken.

Succes!

aangepast door Whatdoyouthink
type fouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.