Ga naar inhoud

Word bestand verzenden als adobe reader


odil

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een word bestand (tekst) die ik heb verzonden naar een persoon, maar hij kan het niet lezen.

Hij ziet enkel rare tekens, waarschijnlijk omdat hij geen word heeft, nu vraagt hij om het te verzenden met adobe reader, hoe kan ik een word bestand met adobe reader verzenden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de tips in bericht 2 kan je contactpersoon indien hij het document niet kan lezen/ openen gebruik maken van Word viewer indien hij niet beschikt over Office of het compatibiliteitspakket voor Office (klik erop) indien die Office 2003 of ouder heeft.

Of je kan het document opslaan als Word 97-2003 document want hoogstwaarschijnlijk bezit jij zelf Office 2007 of 2010 en je contactpersoon een oudere versie omdat je aangaf dat hij het geopend krijgt maar het document niet leesbaar is.

De versies 2007/ 2010 slaan het document standaard op in het Docx formaat, oudere versies gebruiken het Doc formaat.

Maar als je kiest voor opslaan als in oudere versie kan het document er wel iets anders gaan uitzien omdat oudere versies niet over de zelfde functies beschikken.

Best dat hij het compatibiliteitspakket voor office installeert dan stellen zich bovenstaande problemen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verzorg bruiloften met mijn dicobar en nu had ik het idee om mijn klanten een vragenlijst te mailen die ze dan moeten invullen en terug sturen per mail, maar als ze niet dezelfde word hebben als ik (office 2010) dan lukt dat niet, dan is het waarschijnlijk beter om die vragenlijst in pdf bestand te mailen. Of bestaan er nog betere manieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is denk ik niet slim om dit in een word of pdf bestand naar de klanten te sturen, niet iedereen beschikt over word of adobe.

Ik denk dat ik de vragenlijst per post ga verzenden en dan kunnen ze dat met een balpen invullen en terug sturen via de post.

Ik hoor sommigen al zeggen waarom een vragenlijst opsturen als je het kan vragen bij een persoonlijk gesprek.

Meestal boeken ze mij een jaar op voorhand en zelfs 2 jaar op voorhand en bij een persoonlijk gesprek weten ze vaak nog niet welk liedje ze gaan gebruiken als openingsdans, welke nummers ik zeker moet draaien en wat ik niet mag draaien enz.... daarom is dat lijstje dus handig, ze hebben dan alle tijd om het in te vullen en terug te sturen, maar ik zal het voortaan per post verzenden, dat is de gemakkelijkste manier voor veel klanten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap jullie idee niet goed denk ik :cool:

Als ik de vragenlijst via word naar de klant stuur, dan moet hij word op zijn pc hebben staan en niet iedereen heeft word op zijn pc, dus dan kan de klant de vragenlijst niet openen.

Verstuur ik het als pdf dan kan hij het openen en lezen maar niets invullen?

Of snap ik het niet xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.