Ga naar inhoud

Pc start soms niet op


supernikje

Aanbevolen berichten

Na 4 keer proberen is mijn PC gelukkig opnieuw opgestart.

Voordien gaf hij enkel een zwart scherm met in witte letters de analyse van de schijven (of zoiets) : wat hij altijd doet voor windows opgestart wordt.

Moet er wel bij vermelden dat hij de laatste tijd toen hij draaide soms een raar geluid maakte, als een motor van een auto die dreigt stil te vallen en plots weer opnieuw gaat draaien.

Ook is de electriciteit hier volledig vernieuwd in ons huis en sindsdien staat het stopcontact waar de PC aan gekoppeld is op dezelfde lijn als 2 tl-lampen in de keuken.

Dit zorgde voor problemen, nl dat bij het uitschakelen van de lichten de PC uitviel of blokkeerde.

De electrieker heeft ons gezegd dat het waarschijnlijk door de tl-lampen (armaturen) komt die verouderd zijn en veel parasieten afgeven : het probleem zou opgelost zijn wanneer we die vervangen door nieuwe.

Sindsdien laten we die tl-lampen niet meer branden tot we ze vervangen, maar ik vrees dat mijn PC er ondertussen al teveel onder geleden heeft.

'k Heb de PC ook al eens geopend en alle stof (veel) voorzichtig verwijderd.

Ik heb voor de zekerheid toch een Hijackrapportje gemaakt die ik hieronder post.

Hopelijk weet er iemand raad en valt hij nog te redden...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 12:46:36, on 3/09/2012

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cmdagent.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe

C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASCORE.EXE

C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe

C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Program Files\Hercules\WiFi Station\WifiStation.exe

C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avshadow.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Hijack\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [WinSys2] C:\WINDOWS\system32\winsys2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [COMODO Internet Security] "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.exe" -h

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

O4 - Global Startup: WiFi Station.lnk = ?

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {553AAF97-E49C-11D0-A303-0040C711066C} (DicomViewer Control) - file:///E:/backend/DicomObjectsLight.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1296343290093

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1296343282984

O16 - DPF: {83A4D5A6-E2C1-4EDD-AD48-1A1C50BD06EF} (Image Uploader Control) - http://www.kattensite.be/forum/ImageUploader/Scripts/ImageUploader6.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\guard32.dll

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: SAS Core Service (!SASCORE) - SUPERAntiSpyware.com - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASCORE.EXE

O23 - Service: Avira Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe

O23 - Service: Avira Realtime Protection (AntiVirService) - Avira Operations GmbH & Co. KG - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe

O23 - Service: COMODO Internet Security Helper Service (cmdAgent) - COMODO - C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cmdagent.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--

End of file - 6008 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geen echte problemen in dit logje.

Start Hijackthis op. Klik met de rechter muisknop op de icoon en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”.

Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kweezie :top:

Na het opstarten van HijackThis kreeg ik een melding : For some reason your system denied write acces to the Hosts file. If any hijacked domains are in this file, Hijack this may not be able to fix this. If that happens.... en hoe ik het dan moet doen via "start" enz...

Ik vermoed dat het geen probleem was aangezien ik de file die je vernoemde heb kunnen fixen.

Dit is de URL van Speccy : http://speccy.piriform.com/results/cdvlfe5tn71SEP1Itu8aADn

Dank bij voorbaat :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

Ik heb bijkomende informatie over (mogelijks) het probleem bij het opstarten van mijn P.C.

Deze namiddag had de PC redelijk lang gedraaid en toen ik hem in de vroege avond wou opstarten kreeg ik terug hetzelfde scherm (zwart met in het wit uitleg over de schijven).

Deze avond probeerde ik het opnieuw en hij startte metéén.

Toen viel me in dat toen het opstarten niet lukte de wifi niet aangesloten was, wel 2 usb-sticks.

Voor ik hem deze avond opstartte en het wel lukte had ik voordien de USB-sticks verwijderd en de Wifi terug ingestoken.

Ik zette de PC terug uit, trok de Wifi eruit, sloot opnieuw de USB-sticks aan en de PC startte niet op (enkel terug het zwarte scherm met tekst).

Ik zette de PC uit (startknop ingedrukt houden), sloot de Wifi terug aan en verwijderde de USB-sticks en metéén verliep alles opnieuw vlot.

Ik durf het niet nogmaals te proberen deze avond, maar morgen zou ik het eens opnieuw testen.

In het verleden is de PC wel al normaal opgestart toen de USB-sticks aangesloten waren alsnog de Wifi.

Ik herinner me spijtig genoeg niet of de vorige keren wanneer hij niet opstartte de Wifi niet/wel aangesloten was.

Ik ga in ieder geval de USB-sticks eens scannen op virussen en Malware.

Vind het vreemd want buiten muziek en (op 1 USB-stick) foto's staan er geen programma's ofzo op.

Hopelijk is het probleem daaraan te wijten, zou het kunnen dat mijn PC moeite heeft om op te starten wanneer de Wifi niet aangesloten is en de USB-sticks wel?

Het is me in ieder geval een mysterieus gevalleke onze PC ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat de pc bij het opstarten problemen heeft met die usb data sticks.

De wifi stick speelt hier normaal geen rol.

Je kan het zo uittesten.

Plug de wifi stick in en start de pc op zonder andere usb sticks.

Doe nadien hetzelfde met de andere usb sticks.

Probeer eerst met 1 stick, dan met de andere en tenslotte met beide sticks aangesloten.

Als je echt wil, kan je deze testen ook nog eens uitvoeren zonder wifi stick.

Laat dan weten in welke opstelling de pc wel of niet opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Kweezie : Ik heb het deze middag uitgetest en ben tot de conclussie gekomen dat of de Wifi aangesloten is of niet geen verschil geeft.

Daarentegen met de éne USB-stick (heb ik onlangs gekocht in Kruidvat van huismerk 4GB) in de PC voor het opstarten = niet opstarten.

USB-stick niet in de PC voor opstarten = PC start op :elefant:

Bij de andere USB-stick (uit Aldi merk Nano Pro) geen probleem.

Ik hoop dat dit nu geen toeval is en -al begrijp ik niet hoe het komt- het probleem op deze manier kan voorkomen worden.

Voordien hadden we nog geprobeerd door een andere stekkerdoos te gebruiken, toen werkte de PC nadien wel opnieuw correct.

Ik kan me spijtig genoeg niet herinneren of ik voor het veranderen van stekkerdoos de USB-stick verwijderd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.