Ga naar inhoud

Nieuwe werk/ game pc


MarcOlo

Aanbevolen berichten

Hoi

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ?
    Solidworks 2012 (3D CAD programma)
    Games (vanalles)
    Photoshop
  2. Wat is mijn budget ?
    €1,250
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ?
    Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ?
    Zolang ik garantie heb niet
  5. Ga ik later upgraden ?
    Misschien
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?
    Ja
  7. Ga ik zelf assembleren ?
    Waarschijnlijk wel. Ligt aan de kosten
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ?
    Ja Windows 7 64b professional
  9. Ga ik zelf installeren ?
    Natuurlijk
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?
    Voor solidworks wordt quadro video kaart aanbevolen, maar door de hogere prijs ga ik liever voor gforce
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ?
    Nee, heb ik
  12. Heb ik specifieke wensen ?
    Hoeft absoluut niet stil te zijn, staat namelijk in een losse kast.
    Videokaart moet compatibel zijn met solidworks 2012
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?
    Nederland
    Ik heb mijn eerste samenstelling gedaan via alternate:
    Link
    Ik zou niet weten wat voor moederboard ik nodig zou hebben, en hetzelfde geld voor de kast
    En ik weet nou niet of ik een geluidskaart mis.
    Alvast bedankt voor jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan bij Alternate.

Wel is alternate duurder dan elders maar als het kortbij is dan is het beter om daar te kopen.

Heb gekozen voor nieuwste i7 processor.

De videokaart is van de type 660 maar dat is evengoed als 670 doch beterkoop.

Het verschil zit in de bits snelheid (doorvoersnelheid) maar dat is minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluidskaart heb je niet nodig hoor, dat zit ingebouwd in je moederbord. (Tenzij je echte professionele speakers hebt, merk je dit verschil niet eens)

Ook kan de standaardkoeler van de i7 3770K wat luidruchtig zijn, daarom adviseer ik om er een Cooler Master Hyper 212 Evo koeler bij te nemen. Koelt trouwens een wat beter voor verbeterde levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook kan de standaardkoeler van de i7 3770K wat luidruchtig zijn, daarom adviseer ik om er een Cooler Master Hyper 212 Evo koeler bij te nemen. Koelt trouwens een wat beter voor verbeterde levensduur.

Het is niet erg dat de koeler luidruchtig is, de pc staat namelijk in een grote inbouwkast. Dat de cooler master hyper beter koelt is dan wel handig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azerty is inderdaad veel goedkoper en ze hebben ook een groter assortiment. Wel zou ik de samenstelling aanpassen met een goedkopere (maar even goede) dvd-brander en een veel betere SSD.

Een kant-en-klaar systeem gebouwd door de winkel is ook handig, zo heb je ook meteen zekerheid dat alles werkt. Maar dan ben je het 100-euro voordeel wel kwijt. Er is altijd een kleine kans dat er onderdeel niet werkend aankomt (DOA of Dead On Arrival), maar in dat geval kan je het product kosteloos terugsturen en zendt de winkel je een nieuwe op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

€100 goedkoper op €1200 vind ik nou niet echt "heel veel". Maar het is toch wel weer zo'n 10 kratten bier.

Een andere SSD is een goede ja, ik zag ook dat die M4 best snel is.

Dan nog 2 dingen,

Die Geforce 660 Ti heeft veel verschillende series (evga, pny, asus)

Ik weet dat er een verschil in zit via deze website. Mij maakt het uiterlijk van de kaart echt helemaal niks uit. Is er nog een verschil in kwaliteit naast de prijs? (en dat er een paar 3072 MB hebben)

En is er voor het assembleren nog andere spullen nodig? warmte geleidende pasta, kabeltjes? (schroevendraaier heb ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor assembleren hebt je niks anders nodig.

In de standaard koeler zit de koelpasta reeds op de koeler.

Kabels vind je in de moederbord doos en is voldoende voor normale montage.

Het is wel zo dat bij azerty goedkoper is maar je moet ook de verzendkosten nog bij rekenen terwijl je bij Alternate misschien zelf kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan zit ik dus nu op: DIT

Je kan bij beide bedrijven alles ophalen, Ik zie nu dat alternate vrij dicht in de buurt is (40 min)

Dan als laatste nog welke Geforce 660 Ti zal ik kiezen? Keuze uit deze. Uiterlijk maakt helemaal niks uit. =on&GROEP_ID=4360&p_tab=8&v_uitgebreid=off&PAGINA=1&SORTERING=levertijd_asc"]Prijs/ kwaliteit wel.

bij Alternate heb ik keuze uit Asus Club 3D EVGA GigaByte MSI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.