Ga naar inhoud

BSOD na opstarten, daarachter niet meer


Gblue

Aanbevolen berichten

Beste forumgebruikers,

al 2 dagen kamp ik met het probleem dat, als ik mijn laptop opstart, windows 7 laad en dan een BSOD geeft. Hij start dan automatisch opnieuw op en als ik dan druk op 'Windows normaal starten' start hij gewoon normaal en geeft hij daarachter een scherm van 'Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld', maar ik heb dit probleem telkens als ik de computer opstart...

Dmp file: Zippyshare.com - 092612-27705-01.dmp

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Met vriendelijke groeten,

Sascha

aangepast door Gblue
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Voer dan ook even het volgende uit.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De systeemtemperaturen (processor en moederbord) zijn wel tamelijk hoog.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Dasle: MSN nummer: 30008019. Er staat wel Windows 7 (legitiem) overgezet, dus Windows Vista is volledig weg.

kweezie wabbit: Ik heb een laptop, dus ik zal volgend weekend eens kijken of ik hem niet veilig kan stofvrij maken.

Sascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even op de website van Medion gekeken, maar daar is geen audio driver voor Windows 7 beschikbaar.

Bij Realtek kan je de audiodriver voor Windows 7 downloaden >> Realtek.

Zet een vinkje voor I accept to the above en druk op Next.

Download de driver die in de onderstaande afbeelding is omcirkeld en na het downloaden kun je deze installeren.

post-24526-1417705110,7751_thumb.jpg

Lost deze je probleem op met de BSOD bij het opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Geluid heb ik wel, bij apparaatbeheer staat er gewoon 'Realtek High Definition Audio', maar bij 'Opnameapparaten' onder 'Geluid' in het 'Configuratiescherm' zie ik wel geen balkjes bewegen als ik door mijn interne microfoon spreek...

Sascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.