Ga naar inhoud

Game PC samenstelling (Tips en aanbevelingen).


Raymond_1990

Aanbevolen berichten

Goedenavond heren,

Samen met een vriend heb ik een computer samengesteld op alternate.nl door weinig ervan wil ik graag controleren wat de echte pro's ervan vinden!:adore:

De build:

ALTERNATE

De computer is bedoeld voor high-end gaming

Het bedrag wat ik tot mijn beschikking heb is rond de 1300 a 1400 euro.

Momenteel zit er een 750 watt voeding in, maar heb geen idee of dit genoeg is?

Uiteindelijk wil ik de computer ook graag overclocked hebben.

Indien iemand tips of aanpassingen heeft hoor ik dat graag!!

Alvast hartstikke bedankt!

Gr. Raymond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Raymond_1990,

welkom op PCH.

Je topic werd verplaatst naar Aan- en verkoopadvies.

We kunnen je uiteraard verder helpen met het aanschaffen van een nieuwe computer. Echter is het voor de samenstellers veel gemakkelijker als je dit stappenplan (klik erop) even invult en in dit topic zet. Zo kunnen ze je een veel beter advies geven op maat.

Neem zeker ook deze (klik er op) Welkom Gids eens door, dan ben je helemaal "mee"... knipoog.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig
    Voor gamen!
  2. Wat is mijn budget ? -
    1300 a 1400 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? -
  4. Ga ik overklokken ? -
    Ja, maar niet extreem.
  5. Ga ik later upgraden ? -
    ja, maar pas na ongeveer 2 jaar.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -
    Ik wil het!
  7. Ga ik zelf assembleren ? -
    Nee, laat ik door alternate doen.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? -
    Nee, heb nog een windows 7 liggen.
  9. Ga ik zelf installeren ? -
    ja.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? -
    Niet per se, maar vind de kast die ik heb geselecteerd wel erg mooi.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? -
    Nee.
    Heb ik specifieke wensen ? -
    Nee.
  12. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel
    Ik woon in Nederland. Wil voornamelijk bij alternate bestellen door de prijs.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zeker wel wat verbeterpuntjes. Ook zou ik aanraden om bij Azerty te bestellen, aangezien het assortiment daar veel groter is en de prijzen zijn ook wat gunstiger.

Aangepaste samenstelling:

Processor is hetzelfde gebleven, de i7 3770K voldoet zeker voor jouw doeleinden. Als geheugen nemen we een setje 16GB Corsair Vengeance. De processorkoeler wordt de uitstekende Be Quiet! Dark Rock Advanced C1, die zeer goed en stil koelt, wat hem dus ook geschikt maakt voor (licht) overklokken. Dit alles wordt geplaatst op een ASRock Z77 Extreme4 moederbord.

Als je gaat overklokken kan je dan best ook een goed overklokbare kaart nemen, zoals de MSI GTX 660 Power Edition. Deze is standaard al wat sneller, en biedt ook vel betere koeling. Als bootschijf nemen we de Samsung 830 128GB SSD - sneller dan de Corsair, maar trager dan zijn opvolger - de Samsung 840. De 840 is nog niet verkrijgbaar, maar zal ook wat duurder zijn. Een 2TB-schijf voor data is ook aanwezig.

Dit alles wordt gevoed door een Be Quiet! Pure 730W, en gestoken in een Cooler Master HAF XM behuizing. De HAF XM is in principe een gemakkelijkere en kleinere versie van de normale HAF X. Ze delen ook het gelijkaardige design.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.