Ga naar inhoud

virus?


frankiiee

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik had onlangs een virus op mijn harde schijf en heb toen een andere harde schijf in mijn pc gestoken. Ik heb nu een externe behuizing gekocht zodat ik die schijf nog zou kunnen gebruiken want al mijn muziek staat daarop. Kan ik die schijf gewoon openen zonder dat dat virus weer mijn computer aantast.

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ik zou is een online scan proberen zo heb je het voordeel dat je geen 2 antivirus programma's op je pc hebt staan, want dit botst vaak. een bekend voorbeeld en goed voorbeeld van een online scan is ewido - anti-spyware and anti-malware solutions. dit onderzoekt je computer op gevaarlijke infecties en je kan ze vervolgens na de scan blokkere en metteen verwijderen. heb je je OEM of retail versie nog van je besturingsysteem nog ligge? heb je 1 besturingssysteem of heb je er meerdere ook wel multiboot genoemd? want als de scan niet geholpen heeft zou ik een back up maken en vervolgens je hd formatteren. wees er vlug bij want als je niet oppast is je hardware in gevaar. u hebt er goed aangedaan dit forum te raadplgen. mvg van bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou is een online scan proberen zo heb je het voordeel dat je geen 2 antivirus programma's op je pc hebt staan, want dit botst vaak. een bekend voorbeeld en goed voorbeeld van een online scan is ewido - anti-spyware and anti-malware solutions. dit onderzoekt je computer op gevaarlijke infecties en je kan ze vervolgens na de scan blokkere en metteen verwijderen.
Hier kluts je toch wel 2 zaken door elkaar : je beveelt een online virusscan aan, maar Ewido is dit helemaal NIET ??? Ewido is een spywarescanner ... heel wat anders. Voor een online-virusscan moet je bij Trendmicro, Panda, Bitdefender, Kaspersky, e.d. zijn, zeker niet bij Ewido.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om de harde schijf in een oude computer te pluggen die je niet meer gebruikt (of bij een kennis die zon computer heeft) daarop bevoorbeeld AVG of Avast te installeren en dan eens te scannen. Moest het echt een degelijke virus zijn kan de virus bij het inpluggen op je pc naar je nieuwe harde schijf uitbreiden.

De andere zullen warschijnlijk ook werken hoor :) maar het hangt af van wat voor soort virus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antivirusscanners zijn preventief. zodra een virus al toegeslagen heeft, zal je antivirusprogramma het vaak alleen kunnen tracken, neem bv een backdoor trojan ofzo. Maar dan zijn er vaak andere programma's (of forums zoals PCH;)) die er aan mee helpen om het virus weg te krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.