Ga naar inhoud

dspark

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn pc stond in slaapstand, en ik stak een stekker in hetzelfde stekkerblok van mijn pc erbij, en mijn pc viel uit.(Hij stond niet aan maar in slaapstand zie ik een oranje lichtje brandden in mijn aan -uit knop.)

Nu wil hij helemaal niet meer aan, alsof er een elektrisch schokje aan de pc is gegeven op het moment dat ik de andere stekker erbij wilde steken.

Wat zou ik kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terzijde: persoonlijk vind ik de slaapstand een compleet onzinnige functie : hij veroorzaakt wel op meerdere pc's problemen, in beide richtingen.

Je kan een opstartherstel met behulp van een herstelschijf uitvoeren: neem dit topic grondig door, download en brand de juiste herstelschijf...start op vanop je herstelschijf en probeer een opstartherstel uit te voeren.

Wanneer het bij de eerste poging niet lukt mag je meerdere pogingen ondernemen.

Belangrijk is ook dat je bootvolgorde in je bios aangepast is om dit uit te kunnen voeren, zie topic uit de link.

Een eventuele tweede optie is het terugzetten van een herstelpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de snelle reactie, maar ik denk dat je mijn probleem niet goed begrijpt. Ik schreef dus dat mijn pc helemaal niet meer aan wil gaan, dus ik kan geen herstelschijf insteken of bios aanpassen of herstelpunt terugzetten. als ik op mn aan knop druk gebeurt er niets meer. Ik denk in de richting van de voeding of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het resultaat van volgende actie:

- haal de stekker van de netspanning uit het stopcontact.

- druk nu 10-tal keer op de aan/uit knop van de PC: druk de knop volledig in en hou hem ook telkens een aantal seconden ingedrukt.

- sluit de PC weer aan de op de netspanning en start de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de pc uit mijn bureaukast wilde halen stootte ik lichtjes met de pc tegen mijn bureau en hop! De aan knop lichtte even op. (maar ging weer uit).Ik heb dan even de stekker uitgetrokken en de knop ingedrukt en daarna de stekker er terug ingestoken en hij ging weer aan. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of in de pc alles nog goed vast zit. Ik haal de pc er soms uit om het stof er uit te blazen, en daarbij zou iets kunnen lichtjes los geraakt zijn. Dat zal het wel geweest zijn.

thx!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.