Ga naar inhoud

Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) verhinderd goed opstarten


Adober

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Je mag nu al eerst proberen Malwarebytes te installeren. Lukt het niet in de normale modus, probeer het dan ook eens via "veilige modus met netwerkverbinding". Daarna (afhankelijk van het resultaat) zullen we alle zaken opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad!

Het is steeds af te raden om 2 actieve virusscanners te hebben.

Dit vertraagd je systeem en kan inderdaad ook conflicten veroorzaken.

Het best gebruik je enkel de gratis versie van MBAM, zonder de tijdelijke realtime bescherming om af en toe eens een manuele scan te doen als second opinion naast je MSE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb de PC MET MBAM en realtime bescherming opnieuw opgestart en GEEN problemen ondervonden!!!

daarvoor eerst mijn hartelijke dank!!!

krijg ik toch nog eens problemen met MBAM dan schakel ik dus de realtime bescherming uit.

nogmaals dank-dank-dank!!!

nu nog even over het verwijderen van de 3 Combofix-HyJackThis-EmsisoftEmergenyKit

hoe doe ik dat?

mvg. van Adober

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht/Programma’s en bestanden zoeken en typ daar: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

HijackThis en Emsisoft mag je manueel verwijderen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten). In XP doe je dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is, mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Kape,

ik ga daar straks allemaal mee aan de slag maar..

vanmorgen weer het zandlopertje als iets wou aanklikken

in veilige modus opgestart om in MBAM de veilige modus UIT te zetten

maar in de veilige modus was de realtime beveiliging al uitgeschakeld??

heb de PC opnieuw opgestart en dat lukte weer

en daar stond de realtime bescherming WEL AAN???

maar afijn die heb ik dus nu uitgezet

als ik straks tijd heb ga ik uw bovenstaande adviezen opvolgen

nogmaals bedankt!!!!

mvg. van Adober

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles uitgevoerd (overigens stond HyJackThis wel in SOFTWARE om te verwijderen) wat ik dus ook heb gedaan

in CCleaner werden veel MB's verwijderd en ook veel hersteld

"Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken, maar dat stond bij mij al aangevinkt

dus opnieuw opgestart en de muis kon weer niets aanklikken

heb het probleem waarschijnlijk door

MSEssentials is dan steeds rood (uitgeschakeld)

2e keer opgestart (gelukkig weer OK) heb "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" weer UITgevinkt

blijkt MBAM bij elke opstart de realtime beveiliging weer aan te hebben!!!

gelukkig duurt de evaluatie nog maar 6 dagen

maar dat betekend dus dat je naast een 100% werkende MBAM

(dus met realtime beveiliging)

beslist geen MSEssentials kunt mee laten draaien!

wil je MBAM kopen dan zal je MSE van je PC moeten verwijderen

PS ik kan geen MBAM vinden zonder evaluatie, U misschien wel?

nogmaals dank voor het opschonen van mijn PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.