Ga naar inhoud

Windows Verkenner zoekfunctie reageert niet meer


geerine

Aanbevolen berichten

Wanneer ik in Windows Verkenner iets toevoeg in de rechterbovenhoek om te zoeken binnen de folder waarop ik gepositioneerd ben (en de onderliggende folders), begint het zoeken reeds vooraleer ik alles ingetikt heb en daarna reageert de zoekfunctie niet meer. Ik krijg een zandloper en de bij de Toepassingen in Taakbeheer staat de status op "reageert niet meer".

Ik heb bij de Indexeringsopties de indexering terug gestart voor mijn harde schijven en Microsoft Outlook. Dit draait nu reeds 24 uur en heeft in totaal nu 180.000 items geïndexeerd.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem aub? Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor de tip. In bijlage kan je het resultaat vinden van de "sfc /scannow".

Ik zou graag willen vermelden dat de indexering opnieuw voltooid is en dat de "zoekfunctie werkt in Outlook", maar nog steeds niet in het zoekvenster in Windows Verkenner in de rechterbovenhoek.

Indien ik een zoekopdracht start gepositioneerd op de locatie "W:\Users\Erik Geerinckx\Searches\Indexed Locations.search-ms" in het zoekvenster in Windows Verkenner in de rechterbovenhoek; dan functioneert de zoekopdracht wel.

Graag advies. Bedankt op voorhand.

sfcdetails.txt

post-39362-1417705154,5201_thumb.jpg

post-39362-1417705154,5376_thumb.jpg

post-39362-1417705157,1338_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de verkenner, klik op organiseren en ga dan naar map en zoekopties.

Open de tab zoeken en klik onderaan op standaardinstellingen herstellen.

Bevestig je keuze indien dit gevraagd word.

Sluit de venters met OK.

Kijk of dit iets heeft veranderd aan het zoekprobleem.

Kijk ook eens bij de indexeringsopties onderaan.

Daar staat een link naar de probleemoplosser voor indexering en zoeken.

Heb je die al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor de informatie. Ik heb de standaardinstellingen hersteld. Dit heeft niets veranderd aan het zoekprobleem.

Indexeringsopties heb ik reeds geprobeerd en nu nogmaals, zonder succes.

Ik ga nu de systeempartities (W= Win7 / C = WinXP) ook indexeren en kijken of dit invloed heeft op het zoekprobleem (zie bijlagen voor details).

Andere suggesties zijn welkom.

post-39362-1417705157,7576_thumb.jpg

post-39362-1417705157,789_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog andere suggesties?

Eigenlijk niet, mijn ideeënbus is leeg :sad

Wanneer ik in Windows Verkenner iets toevoeg in de rechterbovenhoek om te zoeken binnen de folder waarop ik gepositioneerd ben (en de onderliggende folders), begint het zoeken reeds vooraleer ik alles ingetikt heb en daarna reageert de zoekfunctie niet meer. Ik krijg een zandloper en de bij de Toepassingen in Taakbeheer staat de status op "reageert niet meer".

Als je gewoon afwacht, komt er dan weer beweging in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niet, mijn ideeënbus is leeg :sad

Als je gewoon afwacht, komt er dan weer beweging in?

Beste,

Een zoekopdracht gestart deze morgen om 9h30; om 17h00 heb ik deze onderbroken.

De Explorer versie is 6.1.7601.17567.

Zal ik Microsoft Belgium inschakelen of heb je nog een ander voorstel?

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.