Ga naar inhoud

Windows Verkenner zoekfunctie reageert niet meer


geerine

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Geerine,

Daar ben ik weer. Sorry voor de vertraging. In een van de eerste vragen wordt gevraagd om SFC uit te voeren. De System File Checker (SFC) kan namelijk eventueel beschadigde Windows bestanden repareren. Je komt helaas niet meer op dit log bestand terug. Kun je daarom deze tool en liefst ook CHKDSK eens draaien en daarna het log bestand CBS.log eens posten?

Check Disk: Uw vaste schijf op fouten controleren in Windows 7

System File Check: Het hulpprogramma Controle systeembestanden gebruiken om problemen met ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Geerine,

Het zip bestand is zo te zien leeg. Ik zou je daarom willen vragen het volgende nog eens uit te voeren.

1) Ga naar het start menu en zoek in de zoekbalk op 'cmd'. Klik cmd.exe met rechts aan en kies opstarten als administrator. Typ in het zwarte scherm 'chkdsk /f' en druk op enter. Start de pc opnieuw op om de harde schijf te controleren op fouten.

2) Ga naar het start menu en zoek in de zoekbalk op 'cmd'. Klik cmd.exe met rechts aan en kies opstarten als administrator. Typ in het zwarte scherm 'sfc /scannow' en druk op enter. De systeembestanden worden nu gecontroleerd en indien nodig gerepareerd.

3) Kopieer nu het cbs.log bestand, dat staat in C:\Windows\Logs\CBS, voor alle zekerheid even naar het bureaublad in verband met de rechten op systeem mappen. Vanuit daar kun je deze uploaden. Eventueel zip je het bestand vanaf het bureaublad.

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Geerine,

Geen schendingen is perfect. Dat betekend dat de systeem bestanden in ieder geval in orde zijn. Stel nu eens een schone start van de pc in. Schakel de virusscanner even uit. Indien je een 'third party' virusscanner kun je die het beste even verwijderen zodat je het zonder virusscanner kunt testen.

Clean boot (schone start): Een probleem oplossen door de procedure voor schoon opstarten in Windows Vista of Windows 7

Probeer in de schone start zonder virusscanner eens te zoeken. Lukt het dan nog steeds niet, bekijk dan de logboeken eens. Mogelijk kom je hier op de datum en tijd van de zoekopdracht iets tegen waar we iets mee kunnen. Foutmeldingen, bestanden die fouten veroorzaken etc. De logboeken open je via het configuratiescherm, systeem en beveiliging, administrator tools, logboeken. Normaal gesproken vind je de betreffende fouten in systeem of applicaties.

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marc,

Een zoekopdracht blijft fouten geven ook na "schoon opstarten".

In bijlage Search_Crash_Report_20121127.zip kan je de log rapporten vinden die ik bij mekaar gezocht heb.

Hopelijk kan je hiermee verder.

Ik heb mijn PC weer terug tot de normale opstart procedure gebracht.

Een zoekopdracht blijft fouten geven ook na de normale opstart.

In afwachting van uw advies dank ik je op voorhand.

Groeten,

Erik

Search_Crash_Report_20121127.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het logje. Daar staat helaas niet veel meer informatie in. Explorer blijft zoals verwacht hangen. Wat ik nog zou willen adviseren zijn twee dingen.

1) Deze fixit mocht je die nog niet geprobeerd hebben: Windows Search repareren wanneer de service vastloopt of geen resultaten weergeeft.

2) Een nieuw gebruikers profiel aan maken. Er staan namelijk wel enkele links naar local user folders in. De betreffende bestanden vallen niet onder de SFC controle. Indien deze incorrect zijn kunnen die ook problemen veroorzaken. Werkt ook dat niet dan kunnen we weinig anders dan een herstel installatie van Windows uit voeren.

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.