Ga naar inhoud

Help! Computer doet enorm vreemd!


Aanbevolen berichten

Ik heb gedaan wat je zegt, dit is het resultaat (voel me net een criminal mastermind, haha):

Zoek.exe Version 3.0.0.4 Updated 01-December-2012

Tool run by Kimzilla on za 01-12-2012 at 19:38:46,61.

Microsoft Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1 x64

Running in: Safe Mode NETWORK Internet Access Detected

==== Deleting Files \ Folders ======================

"C:\Program Files (x86)\Conduit" deleted

==== Empty IE Cache ======================

C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5 emptied successfully

C:\Users\Kimzilla\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Low\Content.IE5 emptied successfully

C:\Windows\sysWOW64\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5 emptied successfully

C:\Windows\serviceprofiles\LocalService\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5 emptied successfully

C:\Windows\serviceprofiles\LocalService\AppData\Local\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5 emptied successfully

C:\Windows\serviceprofiles\NetworkService\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5 emptied successfully

C:\Users\Kimzilla\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat will be deleted at reboot

==== Empty All Flash Cache ======================

Flash Cache Emptied Successfully

==== Empty All Java Cache ======================

Java Cache cleared successfully

After Reboot

==== Empty Temp Folders ======================

C:\Windows\Temp successfully emptied

C:\Users\Kimzilla\AppData\Local\Temp successfully emptied

==== Deleting Files / Folders ======================

"C:\Users\Kimzilla\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat" not found

Ik merk dat op internet bepaalde buttons niet meer worden weergegeven (zoals op dit forum, de banner, de button voor eerste en laatste pagina en het knopje van 'snel reageren'). In plaats daarvan zie ik de naam van de button met een kruisje ervoor. Ik krijg overigens nog steeds dezelfde error (isuspm.exe, steam.exe, issch.exe).

Update: Na het herladen van de pagina verschijnen alle buttons gewoon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Huidige problemen met de computer zijn als volgt:

  • internet browser crasht wanneer javascript wordt gebruikt op websites

Hoe staat het ondertussen met deze klacht?

Ik denk dat we na deze controles malware zo stilaan kunnen uitsluiten. Maar laten we daarvoor eerst nog even het antwoord van Kape afwachten.

Dat je niets kan installeren ligt waarschijnlijk aan de foutmelding van issch.exe, dit is een onderdeel voor de Windows InstallShield. Isuspm.exe is eveneens een onderdeel van de Windows InstallShield welke de updates van sommige software onderhoudt.

Probeer eens onderstaande om fouten in je register op te sporen en te herstellen:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Steam kan je beter eens verwijderen via Configuratiescherm - Programma's en Onderdelen en later opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ... malware is nu wel helemaal uit den boze.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht/Programma’s en bestanden zoeken en typ daar: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /).

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Ook DDS en zoek.exe mag je nu verwijderen.

Heb je ook die JAVA-updates kunnen verwijderen (indien ze nog aanwezig waren in Software) ?

En dan mag je verder met wat Mako aanbevolen heeft !

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het uitvoeren van CCleaner is de huidige status als volgt: wanneer ik naar sites ga die flash/javascript gebruiken, word ik door internet explorer geprompt om de laatste versie van adobe flash player te installeren. Wanneer ik dit wil doen, wordt dit door de computer geweigerd ('kan de toepassing niet correct starten'). Andere sites, zoals deze, worden zonder opmaak weergegeven!Tevens kan ik niks handmatig deïnstalleren (deïnstallatie start simpelweg niet op, of er komt de foutmelding in beeld: "Kan geen toegang krijgen tot de windows installer-service. Dit kan optreden wanneer de windows-installer service onjuist is geïnstaleerd. Neem contact op met het ondersteunend personeel voor hulp.")... Het verwijderen van de java-updates is naar mijns inziens wel geslaagd. Ook ben ik er via 'combofix /uninstall' erin geslaagd combofix te verwijderen.Bij het opstarten van mijn computer krijg ik nog steeds dezelfde errorprompts, issch.exe, steam.exe, isuspm.exe...

- - - Updated - - -

Update: In de veilige modus laat hij het forum wel gewoon zien...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Open het logboek voor toepassingen.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je enkel fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand AppLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open een nieuw kladblok bestand.

Dubbelklik op de bovenste foutmelding om de details te openen.

Kijk nu of je een knop ziet met kopieren of met het icoon van een kladblok bestand.

Klik op die knop, ga dan naar het kladblok bestand en plak de details van de foutmelding in het kladblok.

Doe dit nu voor alle foutmeldingen sinds de opstart van de pc.

Laat in het kladblok telkens een blanco lijn tussen 2 foutmeldingen.

Sla het kladblok bestand op als AppError.txt

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem de bestanden SysLog.txt en SysError.txt.

Voeg nu deze vie bestandjes toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kweezie! Bijgevoegd de bestandjes. Ik neem aan dat je als tweede stap de map 'systeem' bedoelde in plaats van nogmaals 'toepassingen'? Die heb ik in ieder geval bijgevoegd.

Ik heb geen idee wat ik aan het doen ben.

[ATTACH]22837[/ATTACH]

[ATTACH]22838[/ATTACH]

[ATTACH]22839[/ATTACH]

[ATTACH]22840[/ATTACH]

AppError.txt

AppLog.txt

SysError.txt

SysLog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende foutmeldingen waarvan de oorzaak niet duidelijk omschreven is.

Maat dat zijn we gewoon van windows en microsoft :sad.

Ga naar start, typ services in het zoekveld en druk enter.

Zoek naar computer browser en kijk naar de status, kijk ook of het opstarttype op handmatig staat.

Om te wijzigen, moet je dubbelklikken op de service.

Zoek dan naar server en kijk ook hier naar de status; het opstarttype moet op automatisch staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Computer browser staat op handmatig. Server staat op automatisch. Ik zal even opnieuw opstarten in de 'normale' modus om te zien wat de huidige stand van zaken is. :)

- - - Updated - - -

Update: bij opstarten dezelfde foutmeldingen (isuspm.exe, issch.exe, steam.exe).. kan nog steeds bepaalde bestanden (zoals steam) niet verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.