Ga naar inhoud

Nieuwe font installeren


Yvontje82

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zou graag een nieuwe font installeren, maar ondanks de beschrijving zoals door Microsoft zelf gegeven werkt bij mij niet. (deze link van MO: Lettertypen installeren of verwijderen)

Na het aanklikken van "bestand" loop ik vast, want ik krijg niet de mogelijkheid te zien om een nieuw lettertype te installeren. Ik heb ook al geprobeerd om het zip-pakket uit te pakken in de map C:\windows\font maar ook dat werkt niet.

Ik heb ook al gezocht binnen jullie website, maar ook met het antwoord daarvan, kom ik niet verder. (http://www.pc-helpforum.be/f183/nieuw-lettertype-21475/)

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne

- - - Updated - - -

Oh, ik lees nu verder en zie de belangrijke opmerking erbij staan dat ik hem moet installeren vanuit de administrator autorisatie.

Nu, loop ik vaak tegen dit probleem aan wanneer ik iets wil opslaan in een bepaalde map en dan krijg ik de melding dat ik niet geautoriseerd/bevoegd ben daarvoor. Nu ben ik wel aangemeld als administrator (zonder wachtwoordbeveiliging). Toch denk ik dat er ergens is niets goed zit met de instellingen. Zou het kunnen dat dit daarmee te maken heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak het zip-pakket uit in een andere (nieuwe map).

Voer dan eens onderstaande uit:

  • U kunt Lettertypen als volgt openen: klik op de knop Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_47.png, klik op Configuratiescherm, klik op Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen en klik vervolgens op Lettertypen.
  • Klik op Bestand en klik vervolgens op Nieuw lettertype installeren.
    Druk op ALT als u het menu Bestand niet ziet.
  • Klik in het dialoogvenster Lettertypen toevoegen onder Stations op het station waar zich het lettertype bevindt dat u wilt installeren.
  • Dubbelklik onder Mappen op de map met de lettertypen die u wilt toevoegen.
  • Klik onder Lijst met lettertypen op het lettertype dat u wilt toevoegen, en klik vervolgens op Installeren.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Yvontje82,

Is het gelukt om het lettertype te installeren?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het kan nog simpeler, ik kwam er inderdaad ook achter dat je niet rechtstreeks kunt uitpakken in de Fonts map van Windows.

Wat je echter wel kunt doen is het bestand uitpakken in een andere map of plek (bureaublad bijv.) en de files rechtstreeks knippen en plakken in de map fonts.

Ga daarvoor naar je c:/windows/fonts map en klik op de plek waar alle fonts staan op CTRL+V of rechtermuisknop en plakken.

Dan staan ze wel in direct in de juiste map en kun je ze meteen vanuit WORDS zien en gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.