Ga naar inhoud

Ongewenste websites


Aanbevolen berichten

alvorens FixIt in te schakelen ga ik nog even wachten.

Maandag heeft mijn antivirus na een geplande grondige scan, aangegeven dat er een zware besmetting gedetecteerd werd nml:

BrowserModifier:Win32/DealPly"

Waarschuwingsniveau: Hoog

Beschrijving: dit programma wijzigt zonder toestemming meerdere instellingen voor de webbrowser;

Aanbevolen actie: deze software onmiddelijk verwijderen, wat ik gedaan heb;

Items: een ganse reeks waarin DealPly voorkomt - 7 x file C:\Program Files\Dealply\. . . . - 3 x file C:\Program Data\ . . . - file C:\Windows\System32\ . . . - folder C:\Program Files\ & Program Data . . . - 2 x regkey: . . . - 1 x taskscheduler . . . - 1 x uninstal . . . In slechts 1 bestand komt de naam DealPly niet voor, t.w. een backup van HijackThis.

Ik meen te mogen concluderen dat een uiterst gevaarlijk item verwijderd werd. Ik ga nu even de kat uit de boom kijken en hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan pakken we ineens alle resten van die DealPly aan ... hoef je niet mee te wachten :dong:

Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

A3qkP9RCEAAOZhQ.jpg

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ga het tool downloaden en laten scannen. Ik bezorg je het log.

Zoals aangehaald, heb ik gedurende een ganse tijd Firefox gebruikt tot mijn grote tevredenheid. Ik meen hem te blijven gebruiken als standaardbrowser. Biedt veel meer mogelijkheden en lijkt stabieler dan IE.

Vandaag noteerde ik op de nieuwsbrief van ZDNet het volgende artikel: Microsoft biedt noodpleister voor gevaarlijk lek Internet Explorer | ZDNet.be.

Dit komt neer op het gebruik van FixIt.

Maar tevens wordt het bewijs geleverd dat er wat loos is met die browser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus de scan met Adw uitgevoerd, het log willen opslagen waarin ik niet geslaagd ben (ik gebruik Open Office?). Ik vond het niet meer terug in "Administrator". Dus wat geprutst. Het open log geprint (jpeg) en ingescand. Het zit nu in mijn "Afbeeldingen".post-494-1417705258,5665_thumb.jpg

post-494-1417705257,9037_thumb.jpg

post-494-1417705257,9838_thumb.jpg

post-494-1417705258,3609_thumb.jpg

post-494-1417705258,4534_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles loopt lekker en heb beslist FF verder als standaardbrowser te gebruiken.

Maar met deze doet zich sedert gisteren een probleem voor. Ik heb het hulpcentrum van Belgacom moeten raadplegen voor een probleem met de Fon-verbinding op mijn tablet. De operator gaf aan dat dit moest gebeuren via mijn desktop. Ik heb zijn instructies gevolgd met tot slotsom: geen verbinding meer met het internet. Die domoor geraakte er niet aan uit en wou een technieker maandag langs laten komen. Die dag zal ik trouwens een klacht indienen. Alles is nu hersteld, behalve mijn tablet.

Maar nu doet FF 18 raar. Ik ben op het net gaan zoeken en vond deze tekst die heel goed het verschijnsel weergeeft: "Firefox gebruikt maar één profiel tegelijk. Het doet dit door een vergrendelingsbestand in uw profielmap te plaatsen zodra Firefox wordt gestart. Wanneer u Firefox afsluit, wordt het vergrendelingsbestand verwijderd. Als het vergrendelingsbestand al bestaat wanneer u Firefox start, of als in enkele andere gevallen het profiel niet kan worden geopend, geeft Firefox een foutmelding weer: “Firefox is al actief, maar reageert niet".

Om de browser te kunnen openen moet ik eerst mijn taakbeheer oproepen, het proces beëindigen en dan start hij. Mijn startpagina (Symbaloo) wordt weergegeven maar in de oorspronkelijke configuratie. Ik dien dus bij elke herstart mij in te loggen.

Ik heb alle mogelijke handleidingen op het net en bij FF zelf doorzocht maar zonder succes. trachten toe te passen. Maar ik ben overtuigd dat jij er mij zal kunnen doorloodsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.