Ga naar inhoud

Database gebouwen


sofiake

Aanbevolen berichten

Beste,

ik moet een database maken van al de gebouwen in ons bezit.

Ik wou het eerst in excel doen, maar als ik zo eens lees/rondhoor, denk ik dat Access hiervoor meer geschikt is ?

Ik heb zelf echter nog nooit met Access gewerkt, dus weet niet of iemand evt een voorbeeld heeft van hetgeen ik wil maken zodat ik kan zien of wat ik wil ook effectief mogelijk is in Access.

Het moet dus een database van gebouwen worden.

Per gebouw moeten er minstens volgende gegevens in staan :

- adres - verantwoordelijken - gegevens mbt telefoonlijnen , IT ..

- verzekeringen mbt dit gebouw

- onderhoudscontracten (evt met links naar website of contactpersoon per leverancier)

- energieverbruiken (gas-water-..)

- huur , indexeringen

- aankoopdatum

- aannemer - architect

- staat van het gebouw

en het belangrijkste : dit alles moet overzichtelijk blijven !

Iemand ideeën - tips ??

Alles welkom, zoals gezegd ben ik een volledige leek !

Als ik hiervan ergens een sjabloon of zo zou kunnen vinden is dit uiteraard ook zeer welkom !

Alvast bedank !

Mvg

Sofiake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf echter nog nooit met Access gewerkt

Wat jij vraagt is niet zomaar een progje, maar behoorlijk uitgebreid.

Met mijn zeer bescheiden kennis van Access denk ik dat zoiets maken enkele/meerdere dagen in beslag gaat nemen, en professionele hier meer gewenst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Je hoeft echt geen sjabloon te gebruiken.

Begin gewoon met het maken van een nieuwe tabel. Vermeld ook even welke versie van Office je hebt?

In die tabel neem je als veldnamen de items die je net beschreef.

Eenvoudige cursussen vind je oa op KlasCement.be kijk ook eens op cursus Office applicaties - Excel, Word, Powerpoint, Access, Publisher, Visio, Adobe applicaties - Photoshop, Dreamweaver, Flash, Picasa, Sketchup, XP, Vista, Windows 7

Maar vooral: Begin er aan. Maak iets. Eens je een tabel hebt aangemaakt en je zet er wat gegevens in zal je 'meer' vragen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.