Ga naar inhoud

systeemkopie / numeriek toetsenblok


robelissen
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een Samsung Laptop gekocht waar ik nogal wat probleempjes mee heb. Problemen met (Windows)updates zijn zo goed als opgelost, maar wat maar niet wil lukken is op een externe harde schijf een systeemkopie te maken. Ik heb 137 Gb vrij, maar krijg toch steeds de foutmelding dat er niet genoeg schijfruimte is. Tips?

Een ander probleem is dat het maar niet lukt om het numerieke toetsenbord aan de gang te krijgen, ook niet na de toets NumLock te gebruiken. De - en de + lukt, maar de cijfers niet. Dat is op zich geen ramp, maar ik ben nogal gewend om met het numerieke blok te werken. Klopt het (zoals ik ergens las) dat je op veel laptops het numerieke blok helemaal kunt gebruiken?

Hulp wordt bijzonder op prijs gesteld!

Groetjes,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is een systeemkopie?

Voer eens een schijfcontrole uit op de externe HDD. Beide aanvinken. Kan ook zijn dat je deze eens moet defragmenteren. Omdat volgens mij een systeemkopie vaak uit 'blokken' bestaat kunnen beschadigde clusters een probleem zijn. Bij sommige back-upprogramma's kun je dan in het programma een instelling doen om beschadigde clusters te negeren. Ik weet niet hoe jij die systeemkopie maakt.

Dat tweede probleem kan dat niet te maken hebben met de land en/of taalinstelling? Kijk dat eens na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan er nog back-up's op die externe schijf?

Je kan alvast gratis software gebruiken voor zulke back-ups waarbij je ook een opstart- dvd kan aanmaken.

Die opstart- dvd gebruik je dan om je image terug te zetten als Windows niet meer wil opstarten.

Enkele programma's:

http://www.pc-helpforum.be/f303/macrium-reflect-gratis-volledige-backup-maken-30218/

http://www.pc-helpforum.be/f302/easeus-todo-backup-free-42198/

Gratis backup software | Gratis Software downloads

Indien je numeriek toetsenbord nog altijd weigert om te werken geef dan het model en modelnummer eens door.

Hou er ook rekening mee dat je laptop nog in garantie is.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reactie! Heb ext. harddisk gedefragmenteerd en krijg toch weer de melding: onvoldoende schijfgeheugen. Heb nu wat bestanden verwijderd op die schijf en doe zometeen nieuwe poging. Way de laptop betreft: dat is een Samsung NP350V5C-S05NL.

Groetjes,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...