Ga naar inhoud

Windows Live Mail


areyan

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin haar laptop draait onder Windows 7. In haar programma'sstaat “Windows Live Mail" met alle onderdelen er op en eraan. Zij heeft haar Telenet adres als standaard aangeklikt. En alles bleek in orde. Berichten ontvangen kan dus, maar niet “verzenden”. Alle nieuwe berichten komen er ook binnen zoals op haar Telenetadres. Bij verzenden krijgt zij telkens de melding dat zij geen mailbox daarvoor heeft, en dat zij het probleem mag doorsturen naar de postmeester. Maar van die postmeester is echter geen mailadres te zien.

Wat is er gaande?

Wat ik wel nog wil vermelden: wanneer zij inlogt met een Hotmailadres van mij, blijkt alles in orde. Ontvangen en verzenden, geen vuiltje aan de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal krijgt mijn vriendin als ze wil verzenden:

<XXXXXXXXX@hotmail.com>: host mx3.hotmail.com[65.55.92.152] said: 550 Requested

action not taken: mailbox unavailable (in reply to RCPT TO command)

aangepast door kape
maiadres verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ areyan,

Vermeld bij het posten van berichten op het forum nooit een e-mailadres.

Verwijder alsjeblieft het e-mailadres uit het bericht om spams te voorkomen.

Wellicht interessant om door te nemen – e-mail versturen naar bepaalt iemand

een mail versturen naar bepaalt iemand? - Microsoft Community

klik dan daarna bij het antwoord van ANique M. op Hoe interpreteer ik de delivery failure message die ik heb ontvangen

Hoe interpreteer ik de delivery failure message die ik heb - Microsoft Community

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-6409-1417705321,6946_thumb.png

Bedankt voor het verwijderen van het e-mailadres, maar het was wél een adres van mijzelf, en het klopte toch niet.

Mijn vriendin geraakt er echter maar niet uit. Nu heb ik iets ontdekt, maar weet niet of het ermee kan te maken hebben. Al van bij de eerste keren dat ze haar laptop opstart krijgt ze telkens dit venstertje. Ze klikt het gewoon weg, maar bij de volgende keer "opstarten" staat het er terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die foutmelding kan je alvast eens proberen of het herinstalleren van de nieuwste lexmark driver het probleem oplost.

Andere tips lees je hier.

Wat je e-mail probleem betreft heeft ze dat bij 1 enkele persoon of meerdere?

De mogelijke oorzaken die het probleem veroorzaken die IEscape je al doorgaf maar waar nog geen antwoord op kwam zijn:

Mailbox Niet Gevonden, Ongeldige mailbox, Onbekende gebruiker:Het e-mailadres dat je probeert te bereiken bestaat niet. Controleer het e-mailadres van de ontvanger. Je hebt wellicht een spelfout gemaakt, of het betreft een oud e-mailadres dat inmiddels niet meer in gebruik is. Je kunt dit verifiëren met de persoon aan wie je de mail probeert te adresseren.

Mailbox niet beschikbaar:

9 van de 10 keer is deze melding gelijk aan "mailbox niet gevonden". De overige 10% kan het betekenen dat er een probleem is met het account van de ontvanger. Controleer om er zeker van te zijn dat het e-mailadres correct is, wacht even en probeer het opnieuw. Wanneer het bericht nog steeds teruggestuurd wordt, probeer dan op een andere manier contact met de betreffende persoon op te nemen.

Mailbox vol of Quota overtreden:

Zoals de foutmelding al aangeeft beschikt de ontvanger over een volle mailbox, waardoor de server inkomende mails niet meer accepteert. Neem op een andere manier contact op met de ontvanger en adviseer hem/haar om zijn/haar mailbox op te schonen.

Onbekende host, Domain Lookup mislukt:

Dit betekent dat de mail server waarnaar je de e-mail probeert te verzenden (het "hotmail.com" gedeelte in het bovenstaande voorbeeld) niet bestaat. Zorg ervoor dat je het e-mailadres van de ontvanger op de juiste manier hebt ingetypt. Een andere oorzaak kan bijvoorbeeld een naamwijziging van de ISP zijn (zoals wanneer "attbi.com" hun naam in "comcast.com" veranderde. Wanneer je een bericht naar een oud "attbi.com" e-mailadres probeert te verzenden, krijg je mogelijk dit bounce bericht terug.).

Bericht te groot:

Het bericht dat je probeert te verzenden is te groot of overtreed de limiet van de mailbox van de ontvanger. Dit komt doorgaans voor wanneer de host van de ontvanger een limiet heeft ingesteld op de grootte van de berichten die ontvangen kunnen worden. Verminder de grootte van het bericht. Wanneer je een bestand niet kunt verzenden, dien je deze mogelijk te compresseren, door middel van bijvoorbeeld WinZip.

Tijdelijke Fouten (geen adequate servers, Connectie Timed Out, Resources tijdelijk niet beschikbaar, Out of memory):

Er is een probleem met de mail server waar je waarschijnlijk geen invloed op hebt. Zoals aangegeven zijn dit tijdelijke fouten en zouden deze na verloop van tijd zelf moeten worden opgelost. Controleer het bounce bericht zorgvuldig, omdat de mail server die genoemd wordt je mogelijk het bericht blijft afleveren, zonder enige interactie van jou zelf.

Blacklist Filters (fouten die het woord "blocked" of "listed in" bevatten en refereren naar sites met dingen als "spamcop", "dynablock", "blackhole", "spamhaus" etc):

Dit betekent dat je bericht geblokkeerd is omdat het ontvangende systeem denk dat je mail server een bron van spam is. Neem contact op met het ondersteuningsteam van de e-mail provider van de ontvanger en vraag hen om je account of domein te deblokkeren.

Voor overige bounce berichten bezoek je Delivery status notifications in Exchange Server and in Small Business Server.

Bron: http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/hotmail-email/hoe-interpreteer-ik-de-delivery-failure-message/f408220e-849f-4b54-acef-79fd2ca429b5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.