Ga naar inhoud

Internet pagina's, youtube filmpjes en alles wat over mijn browser moet is traag.


Hensyr

Aanbevolen berichten

Kleurencode die ik heb gebruikt is van links naar rechts met klipje naar onder gericht: oranje/wit - oranje - groen/wit - blauw - blauw/wit - groen - bruin/wit - bruin

Andere kant van de kabel exact hetzelfde: zou toch straight moeten zijn he?

Klopt, dat is een T-568B straight kabel .

Meer informatie over de kleurencode van straight en crossed vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hey beste kweezie wabbit,

het is me eindelijk gelukt om de RJ45 stekkers goed te assembleren aan de UTP cat6 kabel.

met hulp van mijn echtgenote en een goede weerstand meter heb ik ontdekt dat er 3 aders geen contact maakten met de koperen lipjes in de stekkers.

Dus beide stekkers afgeknipt en opnieuw geknepen met zo'n speciale tang. Uitgetest en voila! Nu in de pc en de modem inpluggen en klaar is kees.:hmmmm: Dat dacht ik tenminste. Geen internet via de kabel?:thumpdown::embarassed::mad:

Ach ja natuurlijk:stupid::pcguru: Eerst die draadloze wifi op de computer uitschakelen natuurlijk!:deal:

En nu? Potvolkoffie! nog geen internet? Nee!:hmmmm:

Dan maar naar Apparaatbeheer en daar...ja natuurlijk de Ethernetkaart aanzetten en hopla...:top:...nee toch! Nog geen internet maar er wordt wel steeds opnieuw geprobeerd om contact met de modem te maken...dat is toch al iets he.:cool:

OK, even een andere poort nemen dan en kijken wat er nu gebeurd.

Potvolpotloden nog aan toe...het blijft maar aan, uit, aan, uit...en zo verder, hier klopt iets niet.:angel::hmpf:

Ach nu weet ik het! De knop indrukken om de modem te resetten...:top::stupido2:

Neen het mag niet baten, wat kan ik nu nog doen? Hola, juist...even de stekker uit het stopcontact halen van die modem en 10 seconden wachten en de stekker terug in het stopcontact steken.:top:

Yeehaaaa...er is internet via de kabel!:rock:

- - - Updated - - -

Nu even een speedtest doen met de link die je hebt doorgegeven: http://www.speedtest.net/

Resultaat is verbluffend: 2612906971.png

Wat denk je daarvan kweezie wabbit?

groetjes,

hensyr

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar natuurlijk is dit niet de bedoeling het zo te houden want dan zal mijn wederhelft niet zo tevreden zijn met het feit dat er nu een kabel door de kamers loopt. ze heeft ondertussen al gereageerd dat ik met nageltjes die kabel omhoog moet hangen hihi.

Dus is het nu zaak uit te maken hoe ik dit draadloos internet kan verbeteren.

Hier ziet u een grondplan van mijn huis met de plaats van de modem, de computer van mijn echtgenote en mijn bureel:

[ATTACH=CONFIG]24896[/ATTACH]

Het zit namelijk zo dat ik een D-Link DWA-131 N Nano usb stick gebruik en mijn echtgenote die toch wel dichter zit bij de modem gebruikt een Belkin N600 usb stick

Dat is zowat onze configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op de speedtest met de UTP verbinding, denk ik niet dat het stuk oude kabel buiten er voor iets tussen zit. :-)

Heb je na de herstart van de modem nog een speedtest gedaan met wifi?

Wat was daarvan het resultaat?

Kan je ook eens een wifi speedtest doen met de pc van je echtgenote, dan kunnen we beide resultaten vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een groot verschil met je echtgenote.

Zelfs het verschil tussen je echtgenote en de bekabelde verbinding is enorm.

Maar de upload zit voor alle drie de testen toch in dezelfde ordegrootte.

Je zou eens kunnen kijken in de router (online via nijntelenet) welk wifi protocol de router gebruikt: 802.11g of 802.11n.

802.11n is het snelste en kan in principe tot 150 Mbps gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie screenshot homespot uit gezet:

[ATTACH=CONFIG]24992[/ATTACH]

wat de frequentie betreft:

de 2.4 GHz band ondersteund de drie protocols: 802.11bgn dus ook de 802.11n

de 5 GHz band ondersteund het protocol 802.11n

zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]24993[/ATTACH]

Maar de usb draadloze adapter die ik gebruik is geen dual band en ondersteund alleen de 2.4 GHz band en wel het 802.11 g/n protocol

zie screenshot van mijn usb draadloze adapter:

[ATTACH=CONFIG]24995[/ATTACH]

De usb draadloze adapter van mijn echtgenote ondersteund beide frequentie's en is Dual band en ook de protocols 802.11 n/g/a

zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]24996[/ATTACH]

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga gaan naar dezelfde usb adapter zoals die van mijn echtgenote, dan kan ik ook profiteren van de 5 GHz band of juist niet en wisselen hihi.:dontknow::flute:

Nee zo ben ik niet, dat kan ik haar niet aandoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook eens naar mijn telemeter gekeken en daar is mijn verbruik vrij.

Ook ben ik niet afgeremd geweest tijdens mijn verbruiksperiode omdat ik niet als grootverbruiker ben opgemerkt.

zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]24998[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.