Ga naar inhoud

Internet pagina's, youtube filmpjes en alles wat over mijn browser moet is traag.


Hensyr

Aanbevolen berichten

amai we zijn nu al enkele uren verder en het resultaat is om te wenen.

Deze morgen de nieuwe usb draadloze adapter aangekocht, het is dan wel niet dezelfde maar wel een met dual band ondersteuning, welkom aan de nagelnieuwe D-Link Wireless N Dualband USB Mini Adapter DWA-160

802.11n/g/b protocol ondersteuning voor de 2.4 GHz frequentie

802.11n/a protocol ondersteuning voor de 5.0 GHz frequentie

toen ik er mee thuis kwam was die al meteen in beslag genomen door mijn echtgenote haha, geen probleem dus nam ik dan maar haar adapter.

De D-Link op haar computer geïnstalleerd en meteen een succes met de speedtest:

2627208858.png

dan de Belkin play N600 dual-band adapter op mijn computer geïnstalleerd en helemaal opnieuw de speedtesten uitgevoerd van kanaal 1 tot en met 11 en die zijn echt slecht

kanaal 1:

2627307783.png

kanaal 2:

2627329170.png

kanaal 3:

2627335253.png

kanaal 4:

2627347074.png

kanaal 5:

2627351252.png

kanaal 6:

2627360649.png

kanaal 7:

2627372022.png

kanaal 8:

2627406510.png

kanaal 9:

2627433772.png

kanaal 10:

2627478210.png

kanaal 11:

2627510709.png

vervolgens de frequentie 2.4 GHz op "mijn telenet" uitgeschakeld en de 5.0 GHz frequentie aangezet, ik wist niet eens dat dit wel mogelijk was, maar des al niet te min een regelrechte ramp

test kanaal 36 + 40 speedtest:

2627510709.png

dan begint het pas echt een ramp te worden als ik op "mijn telenet" het kanaal 44 + 48 activeer, een heel zwak signaal en that's it.

nog een poging ondernomen om het kanaal 52 + 56 te activeren en het was finaal gedaan

de modem kon geen verbinding meer maken met het internet.

alleen op mijn inSSIDer kon ik een heel zwak signaal detecteren van mijn dichtste buurman 50 meter verderop in de straat.

alleen mijn modem is zo dood als een pier:

[ATTACH=CONFIG]25071[/ATTACH]

maar als mijn draadloze usb adapter het signaal van mijn buurman 50 meter verder in de straat kan detecteren, ook al kan ik er niks mee aanvangen, dan mag ik toch wel zeggen dat de usb draadloze adapter van zeer goede kwaliteit moet zijn.

maar hier zat ik dan zonder internet, dus heb ik naar de betalende Telenet technische dienst moeten bellen om daar ter plaatse mijn instellingen terug goed te zetten zodat mijn modem terug op het internet kon.

Man die technieker van Telenet zag dan ook hoeveel keer ik mijn instellingen had veranderd en vroeg daarom wat de reden was van die grote hoop instellingen aan de modem.

Ik heb hem uitgelegd dat het signaal naar de computers veel te zwak was en ik aan de hand van speedtesten het goede kanaal aan het zoeken was.

Die begon te lachen als was het een kostelijke grap van jewelste, die zijn jaar kan niet meer kapot.

Dan vroeg die waar mijn laptop zich bevond ten opzichte van de modem en hoeveel meter er tussen zat.

Ik zei toen dat het geen laptop maar twee desktop computers waren en de verste afstand 7 meter in vogelvlucht was met twee muren er tussen.

Wel wel wel zei die toen, de modem is draadloos voor laptops en als je er desktop computers wil voor gebruiken moet je andere netwerkkaarten installeren, dus kan je maar beter naar een computerwinkel gaan om dit te laten installeren in je computers en je moet dan je computer eens in dezelfde plaats van de modem plaatsen en het nog eens testen!?!*%#potvolkoffie zei ik toen, ik heb toch draadloze adapters op usb om op een draadloos netwerk te kunnen gaan en ze dan nog in dezelfde plaats van mijn modem zetten is nog meer absurd, dan kan je het beter ineens bekabeld doen nietwaar. amai amai wat een gedoe!

uiteindelijk zei die dat als ik het wil er een technieker kan langs komen tegen betaling om dit euvel op te lossen.

Ik denk er niet aan zei ik, er zijn betere mogelijkheden zoals PC-Helpforum, bedankt en salu, ik heb de telefoon toegelegd!

Dit is op inSSIDer de huidige situatie:

[ATTACH=CONFIG]25072[/ATTACH]

en dit zijn de netwerken die ik op inSSIDer kan zien, ook die van mijn buur nog steeds:

[ATTACH=CONFIG]25073[/ATTACH]

je kan je misschien wel inbeelden dat ik niet zo tevreden ben van Telenet

- - - Updated - - -

laatste printscreen even groter maken zal beter zijn, dus dit zijn dan de huidige netwerken die zichtbaar zijn op inSSIDer:

[ATTACH=CONFIG]25074[/ATTACH]

aangepast door Hensyr
was niet klaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ondertussen vraag ik me af of ik via de poorten op deze modem (Wireless modem 3.0 "docsis" of EURODOCSIS 3.0) niet verder kan bouwen met andere draadloze apparatuur zoal een Cisco router?

de modem eraf gooien lijkt mij niet zo'n goed idee omdat mijn televisie en telefoon er ook op zitten aangesloten.

wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen vraag ik me af of ik via de poorten op deze modem (Wireless modem 3.0 "docsis" of EURODOCSIS 3.0) niet verder kan bouwen met andere draadloze apparatuur zoal een Cisco router?

Dat vind ik een beetje weggegooid geld.

Je zou de bijkomende router moeten plaatsen ergens op de grens tussen living en eetplaats, maar de bijkomende router moet je wel met utp verbinden aan de modem en dan zit je toch weer met een stuk kabel die door de living gaat.

Die 51 Mbps op de pc van je vrouw, op welke band en kanaal was dat?

Blijkbaar is de 5 GHz band voor jou toch geen groot succes :sad en ben je beter af op de 2.4 GHz band.

Heb je de nieuwe adapter al op jou pc geprobeerd op de 2.4 GHz band?

Neem voor jouw pc de adapter en het kanaal die de hoogste snelheid haalt op de 2.4 GHz band.

Je vrouw zal waarschijnlijk zowiezo een snellere verbinding hebben dan jij, alleen al vanwege de locatie van de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De speedtest van mijn echtgenote is op de 2.4 GHz band genomen op kanaal 1

Mijn buur zit op kanaal 6 maar op mijn computer ben ik beter af op kanaal 11 op de 2.4 GHz band

Momenteel heb ik het kanaal 11 genomen op de 2.4 GHz frequentie, dat is volgens de speedtesten het betere resultaat.

2629940128.png

het signaal zit nog steeds op een gemiddelde van -67 en -73 dBm gebruik makend van het 802.11 n protocol

ook de 5 GHz frequentie staat terug aan met een signaal schommelend tussen -71 en -73 dBm ook gebruikmakend van het 802.11 n protocol, ik heb dit terug aangezet omdat mijn echtgenote dagelijks in de wereld van World of Warcraft duikt en dat gun ik haar met plezier temeer zij zwaar gehandicapt is en WOW meer een toevluchtsoord is geworden waar zij werkelijk inkruipt zonder lichamelijke beperkingen.

Link score op inSSIDer op het moment van dit schrijven schommelt tussen 73 en 96, het is nu wel al laat op de avond en het is zondag, het kan daaraan liggen dat het nu redelijk goed scoort maar gedurende de dag is het heel veel erger gesteld.

Dan zakt het signaal heel snel naar beneden en schiet het terug omhoog alsof de kaart getekend wordt voor de Franse Pyrineën tijdens de ronde van Frankrijk hehe

Al bij al heeft deze topic mij heel veel bijgebracht en heb ik een hoop testen uitgevoerd om tot het resultaat te komen dat ik nu heb. Ik ben tevreden als het om mijn internet pagina's laden gaat, dit gaat zeer vlot en dat wou ik uiteindelijk bereiken.

Maar dit heeft mij er dan ook toe gebracht een zeer kritisch oog te werpen op de diensten van Telenet, een snelle verbinding ja tot aan de modem en daar stopt het dan, de rest is door de consument zelf op te lossen.

Gevolg: ik raad draadloos niet aan voor de vaste desktop maar is altijd wel een schone oplossing voor wie draadloos door het huis loopt met een laptop.

Ondertussen zit ik terug in de bergtoppen en ben net een snelle afdaling en bergoprit begonnen zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]25111[/ATTACH]

De oplossingen die u mij heeft aangeboden weet ik erg te waarderen en ik ben tevreden met het resultaat zoals het nu is.

Toch zal ik het eens met mijn echtgenote moeten hebben over een lichte renovatie in de muren om daar een paar utp kabels in weg te moffelen zeg maar, de verbinding met kabel was dan ook verbluffend mooi te noemen.

Mocht u toch nog enkele raadgevingen hebben, dan lees ik die hier wel.

Hartelijke dank u en groetjes,

Hensyr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.