Ga naar inhoud

Internet pagina's, youtube filmpjes en alles wat over mijn browser moet is traag.


Hensyr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

de 2.4 GHz band ondersteund de drie protocols: 802.11bgn dus ook de 802.11n

de 5 GHz band ondersteund het protocol 802.11n

zie screenshot:

24993d1365022909t-internet-paginas-youtube-filmpjes-en-alles-wifi-protocol.jpg

Aangezien je toch slechts de 2.4 GHz kan gebruiken, is het misschien beter om ook in de router enkel deze band te activeren.

Omdat beide pc's het 802.11n protocol gebruiken, kan je bij de 2.4 band de wifi standaard instellen op 802.11n.

Misschien zijn er ook wel veel andere netwerken in de buurt die jou wifi signaal storen.

Een handige tool om uit te vissen welke kanalen veel gebruikt worden is InSSider.

Downloaden, installeren en opstarten.

Dan krijg je een overzicht van de netwerken in de buurt en het kanaal dat ze gebruiken.

Kan je hiervan een afbeelding plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de instellingen op "mijn telenet" heb ik aangepast naar de 2.4 GHz band en het wifi protocol 802.11n als standaard ingesteld (zie screenshot)

[ATTACH=CONFIG]25017[/ATTACH]

tiens tiens, ik wist niet dat er een nieuwe inSSIDer beschikbaar was van Metageek, speciaal voor thuisgebruikers dan nog wel, waauw prachtig gewoon:top: ik had nog een oudere versie staan maar deze nieuwe toch gedownload.

Er zijn geen andere netwerken zichtbaar die zouden kunnen storen tot nu toe, ik woon nogal afgelegen.

Dit is een screenshot van de nieuwe inSSIDer for Home:

[ATTACH=CONFIG]25018[/ATTACH]

Heel merkwaardig is de terugval rond 23:39 u toen ik de browser opende om een nieuwe speedtest te doen.

Dit is het resultaat van die speedtest:

http://speedtest.net/result/2623389702.png

Ik had zo zitten denken om dezelfde usb adapter aan te schaffen als die Belkin N600 van mijn echtgenote, aangezien deze beide frequenties ondersteund (2.4 GHz en 5 GHz), zou dit dan wat uitmaken voor de modem?

Ik bedoel dat de ingebouwde router toch altijd de zwakste eruit kiest om de snelheid te verdelen over alle gebruikers en ik meen te denken dat mijn D-Link DWA-131 hierin toch de zwakke schakel is, of zie ik dit verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je staat nu op kanaal 2 en die geeft toch nog een tamelijk grote verzwakking (-74dbm)

Wat je ook nog kan proberen is wat "spelen" met de kanalen in de router.

Zelfs als er geen overlappingen zijn met andere netwerken, kan het ene kanaal toch beter signaal geven dan het andere.

Het is een proces van trial and error om het kanaal te vinden die de minste verzwakking geeft.

Aan de andere kant is de 5 GHz band minder gevoelig voor obstakels zoals muren en dergelijke.

Je kan dit uittesten door de adapter van je vrouw op jouw pc te gebruiken en in de router de instellingen op de 5GHz band te zetten en dan het resultaat te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier gaan we eens het rijtje af gaan.

Normaal zou ik tot kanaal 13 moeten kunnen gaan op de 2.4 GHz frequentie maar Telenet laat me maar tot kanaal 11 gaan.

Laten we daar mee beginnen.

Kanaal 11 speedtest:

2625778787.png

Kanaal 10 speedtest:

2625785759.png

Kanaal 9 speedtest:

2625788905.png

Kanaal 8 speedtest:

2625796614.png

Kanaal 7 speedtest:

2625800603.png

Kanaal 6 speedtest:

2625803696.png

Kanaal 5 speedtest:

2625807288.png

Kanaal 4 speedtest:

2625812696.png

Kanaal 3 speedtest:

2625817584.png

Kanaal 2 speedtest:

2625820929.png

Kanaal 1 speedtest:

2625824810.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

resultaat kanaal 7 ben ik spijtig te vlug geweest om het te kopiëren, kwam eigenlijk door een stomme popup reklame die er compleet voor zat en ik kreeg die natuurlijk niet weg, had al geklikt op kopiëren terwijl het resultaat nog aan het laden was op Speedtest.net

Maar dat resultaat was ook niet om naar huis te schrijven.

Uiteindelijk kwam kanaal 11 als beste uit de testen en die staat nu zo geselecteerd op Telenet

zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]25048[/ATTACH]

straks ga ik naar de winkel om dezelfde usb draadloze adapter als die van mijn echtgenote, die Belkin play N600 dual band

dan ga ik terug naar beide frequenties overschakelen en zie wat er dan gebeurd.

- - - Updated - - -

Kanaal 7 speedtest:

2625863528.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

straks ga ik naar de winkel om dezelfde usb draadloze adapter als die van mijn echtgenote, die Belkin play N600 dual band

dan ga ik terug naar beide frequenties overschakelen en zie wat er dan gebeurd.

Test het eerst uit op de 2.4 GHz band met alle kanalen en doe daarna hetzelfde op de 5 GHz. De procedure ken je onderhand wel neem ik aan :-)

Dan zie je in welke configuratie je het beste resultaat hebt en stel dan die in om mee te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.