Ga naar inhoud

Systeemherstel - Herstelpunt werkt niet meer !


Aanbevolen berichten

Ik heb per ongeluk ALLE systeemherstelpunten gewist om schijfruimte op mijn laptop te winnen. Ik dacht het laatste herstelpunt te hebben laten staan. Maar blijkbaar "niet". Niet bewust van de gevolgen. Gevolg: Systeemherstel werkt niet meer. En ik krijg ook geen nieuw herstelpunt meer gemaakt! Ik werk met Windows 7 Home Premium. Wie kan mij verder helpen, want ik wil niet verder zonder een herstelpunt want als er iets gebeurd kan ik niet meer terug naar een werkend herstelpunt. Hoe stel ik in hoe groot de herstelpunten mogen zijn, voordat hij de laatste wist? Alvast bedankt voor de geboden hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je herstelpunten verwijderd zijn jammer, maar je kan toch zelf een nieuw aanmaken.

Hoe je dat doet lees je hier.

Maar veel belangrijker dan een herstelpunt vind ik toch een volledige back-up van mijn systeemschijf en van mijn eigen bestanden. maar die maak je blijkbaar niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had ik al geprobeerd maar dan via bureau-accessoires. Als ik jouw tip uitvoer of ik doe het op mijn manier dan krijg ik het volgende probleem: Ik krijg "foutmelding systeemherstelpunt 1" en onmiddellijk daarop "foutmelding systeemherstelpunt 2" klik ik dan op <ok> dan krijg ik terug "foutmelding systeemherstelpunt 1", klik ik dan op <ok> dan krijg ik "foutmelding systeemherstelpunt 3", klik ik hier opnieuw <ok> dan krijg ik "foutmelding systeemherstelpunt 4". Meer kan en krijg ik niet. Backups maak ik inderdaad niet omdat al mijn data op een netwerkdharddisk staat die in RAID geschakeld staat en ik dus altijd één harddisk heb met mijn data op. Maar inderdaad mijn systeemharddisk is dus in "gevaar". Maar probleem is naar waar maakt je een backup van 320 GB met slechts een vrije ruimte van 121 GB? Voor ik aan dat probleem begin liefst eerst een oplossing voor het probleem van het systeemherstelpunt(en).post-42928-1417705365,2689_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Dag Asus, Net zoals bij clarkie geraak ik zover niet! Ik krijg onmiddellijk dezelfde schermen zoals bij clarkie. Probleem dus nog niet opgelost, tips zijn altijd welkom. Alvast bedankt Asus en Clarkie om mee te zoeken naar een oplossing. Tips blijven dus welkom.

post-42928-1417705365,1672_thumb.jpg

post-42928-1417705365,2081_thumb.jpg

post-42928-1417705365,2313_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de tip van Asus ben ik op de site van Microsoft gaan zoeken en oplossing gevonden ... er stonden inderdaad nog herstelpunten op de harddisk. Probleem was AVG Tune Up die op "Turbo" modus stond, die herzet naar "standaard" en probleem is opgelost. Oplossing kan hulp zijn voor een ander. Clarkie, heb jij een tip voor mij hoe ik die backup van mijn systeemharddisk zou kunnen realiseren? Heb op de systeemharddisk duidelijk te weinig ruimte. Op de netwerkharddisk heb ik wel nog wel 432 Gb vrij, maar dan is ook die vol en hoe lang gaat zo'n backup niet duren? Tips welkom. Asus en Clarkie alvast bedankt om mee te zoeken naar het probleem van de herstelpunten, dankzij jullie tips is dat probleem al opgelost. Dank daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.