Ga naar inhoud

Windows Backup geeft een I/O fout


geerine

Aanbevolen berichten

Ik heb Win 7 Pro NL. Windows backup geeft een I/O fout (zie bijlage Win7_Pro_Backup_20130408.jpg). Ik heb de CHKDSK /R reeds uitgevoerd en de voorgestelde reparaties zijn doorgevoerd. Wat mot ik doen om dit probleem op te lossen. Ik hoor het graag. Bedankt op voorhand.

post-39362-1417705381,3206_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi geerine,

De fout waarmee je te maken hebt, kan verschillende oorzaken hebben.

We zullen dus misschien een aantal mogelijke oplossingen moeten proberen. ;-)

2 relatief eenvoudige oplossingen, die je kunt kunt proberen, zijn de volgende:

1. Als je al eerder backups hebt gemaakt naar dezelfde bestemming (station en map) hernoem dan de oude backups (bv. door aan de naam OLD toe te voegen) en probeer dan weer een backup te maken.

2. Schakel, voor je de backup start, eerst je anti-virus uit. Deze kan namelijk problemen mee hebben als de backup bepaalde mappen/bestanden wil kopieeren.

Vergeet niet, na het maken van de backup, direkt het anti-virus weer in te schakelen. ;-)

sukses,

jehewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jehewi, Ik heb nog geen eerdere backups gemaakt; wel images via Acronis True Image Home 2010 maar deze gaven ook een I/O fout. De anti-virus is een Trend Micro OfficeScan dat verdeeld wordt door een centrale server in München (hoofdkantoor van mijn werkgever; ik ben de enige werknemer in België). Ik kan de Windows Services niet stoppen (zie bijlagen). Ik heb enkel op een systeempictogram waar ik de OfficeScan kan "Unloaden" doen. Ik weet niet wat "Unload" tot gevolg heeft voor de anti-virus installatie. Graag verder advies.

post-39362-1417705381,3531_thumb.jpg

post-39362-1417705381,3933_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.