Ga naar inhoud

Een "dubbele" cloud: is dat überhaupt mogelijk?


Duelen

Aanbevolen berichten

Beste PC helpers,

 

Momenteel gebruik ik een Google Drive van 200GB om ál mijn bestanden veilig te bewaren. Het grootste voordeel hiervan vind ik dat ik een Windows bureaublad mapje "Google Drive" heb met daarin al mijn werkbestanden. Alles wat ik toevoeg, update of verwijder wordt dus automatisch gesynchroniseerd met mijn Google Drive. Zo hoef ik nooit meer te klooien met externe harde schijven en het feit dat je dan om de x aantal tijd de hele nacht alles moet laten draaien om een 'recente' backup te hebben.

 

Het is echter van cruciaal belang voor mij dat ik mijn bestanden in de cloud nooit verlies. De kans is klein, maar ik begrijp dat het alsnog wel degelijk mogelijk is dat je je cloud bestanden verliest? Daarom zou ik als extra veiligheid nog een extra cloud willen inbouwen. Echter wil ik niet elk bestand zowel in mijn 'Google Drive' map als in mijn 'Cloud X' te hoeven toevoegen. Dat zou namelijk dubbel zoveel werk zijn en op lange termijn scheelt dat heel wat. Zou dit vanuit één map mogelijk zijn? Dat ik dus een bestand toevoeg, update of verwijder in één map en het automatisch gesynchroniseerd wordt naar zowel Google Drive als Cloud X? Of is dit simpelweg onmogelijk?

 

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je antwoord @ZJB700. Ik vrees dus inderdaad ook dat het niet kan. Ik heb MEGA nogmaals gecheckt, maar daar zou ik €50 per jaar betalen voor 400GB opslag, hetgeen ik qua hoeveelheid niet nodig heb. De helft volstaat voor mij momenteel.

 

Qua snelheid heb ik eigenlijk nog weinig problemen gemerkt, al gebeurt het ook niet zo vaak dat ik hele grote bestanden naar mijn Google Drive zit te exporteren. Veiligheid is uiteraard belangrijk, maar daar kunnen alle cloud diensten ons wijsmaken wat we willen. We zullen toch nooit een kijkje in de keuken krijgen. Of ben jij ervan overtuigd dat de ene veiliger is dan de andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.