Ga naar inhoud

Iemand zit op het netwerk van ons :(


loken116

Aanbevolen berichten

hallo beste leden ik zal het verhaal ff vertellen;-)

een half jaar geleden is een laptop gestolen van mijn oom. hij heeft een nieuwe gekocht. maar diegene woont blijkbaar in de buurt van ons maar weten niet waar. nou zat ik te kijken bij netwerk(Zie plaatje) en daar zie ik 2 computers staan. een van ons en een van iemand anders. nou ik weet dus 1000% dat dat die gene is die de laptop heeft gestolen en toen dacht ik weetje wat, ik verander het wachwoord van het netwerk. modem gerest andere wachtwoord en laptop opnieuw opgestart. en dat bleek dus niet te helpen. wat ik heb geprobeerd heb: andere wachtwoord, de ip adres in de zoekbrowser gezet(waar je http enz ziet) en modem gereset. zou iemand mij kunnen helpen?

Danku wel alvast :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ loken116,

Ik zie geen pijltje, maar is dat de pc in het midden onder Computer (3)?

01] Probeer het volgende: verandert de Netwerknaam (SSID) in de router.

post-41531-1417705387,5533_thumb.jpg

Bijvoorbeeld: de router is een linksys, geeft bij de Netwerknaam (SSID) een aparte naam zoals: xyz_linksys_9873 of zoiets.

Wel voor jezelf noteren !.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ loken116,

Is het mogelijk om je plaatje iets groter te maken?

Is die vreemde apparaat niet een mediaspeler, een NAS of zoiets?

Download SoftPerfect Network Scanner

Dat is een eenvoudig handig progje, voor een minitut zie onderstaande link.

Computer Forum - PC Web Plus ? Toon onderwerp - SoftPerfect's Networkscanner [freeware]

Scant een IP-bereik.

post-41531-1417705387,6683_thumb.jpg

Alle apparaten worden vermeld, je ziet dan een lijst met alle IP- en MAC-adressen.

Zie je vreemde IP-adres, blokkeer je die vreemde IP-adres in de router.

Let op: blokkeer niet je eigen IP-adres.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac filter inschakelen houd ook ongewenste gebruikers buiten.

Noteer van elk toestel dat bij je in huis het netwerk/router gebruikt het Mac nr/adres en voer die in je router in als zijnde toegelaten,zo hou je dus ongewenste buiten.

Edit:

1: zet de Mac adressen in de daarvoor bestemde vakjes

2: zet een bolletje bij "Toestaan dat onderstaande PC's toegang hebben tot het WLAN"

3: zet bolletje bij "Ingeschakeld"

4: klik op "Instellingen opslaan"

Zie afbeelding ter verduidelijking bovenstaande.

post-8298-1417705387,6946_thumb.jpg

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je alleen het inlog-wachtwoord van je modem/router veranderd, maar dat houd geen ongenode gasten buiten de deur. Hiermee voorkom je slechts dat anderen die dat wachtwoord niet kennen in jouw modem/router kunnen inloggen.

Als je echter het wachtwoord van je wifi-beveiliging (WPA) veranderd, is het onmogelijk dat iemand zonder dat wachtwoord kennende gebruik maakt van jouw wifi-netwerk.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.