Ga naar inhoud

PC start niet meer op - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA


DHZ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is mij nooit opgevallen dat de PC een piepje gaf bij het opstarten toen hij nog OK was. Mogelijk omdat ik daar nooit op gelet heb.

In alle geval: als ik de stekker in het stopcontact steek en probeer op te starten krijg ik eerst het normale beginscherm van het ASUS M478LT-M LE motherboard (als ik dan vlug op Del zou drukken kom ik in de set-up terecht). Als ik dit niet doe wordt even daarna het scherm getoond met de verschillende opstartmogelijkheden (veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt, opstarten met laatst bekende juiste configuratie en Windows normaal starten. Als ik dan eender welke optie kies, bv. Normaal opstarten zie ik even het normale Windows XP logo, daarna even de tekst "Press Enter to continue loading SPTD.sys" en even daarna het genoemde blauwe scherm. Geen enkel piepje.

Als ik vanuit het blauwe scherm probeer te herstarten door op de Start knop te drukken kom ik rechtstreeks op het keuzemenu (dus niet eerst het genoemde ASUS scherm, verder alles gelijk: even het Windows XP-logo en dan het blauwe scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al enkele jaren Norton Internet Security en was daar tot nu toe tevreden over. Onlangs installeerde ik de nieuwe Norton 360. Sindsdien kreeg ik tijdens het surfen met Chrome regelmatig de melding "De plug-in Norton Identity Safe reageert niet meer. Wil u deze beëindigen?", terwijl de browser blokkeerde.

Wat bovenstaand probleem betreft dat was gemakkelijker op te lossen dan wat men bij jouw pc uitgevoerd ( verprutst) heeft, namelijk door de plug-in uit te schakelen via instellingen-> extensies in chrome als je er toch geen gebruik van maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-station en start de computer opnieuw op. Selecteer desgevraagd de benodigde opties om vanaf de cd op te starten.

Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.

Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.

Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.

Normaal zit je nu in een opdrachtprompt.

Typ nu Chkdsk /r en druk enter.

De harde schijf wordt nu gecontroleerd op fouten en de gevonden fouten worden - indien mogelijk - hersteld.

Probeer na de schijfcontrole de pc normaal op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog niet opgelost! Ik geef even exact weer wat ik gedaan heb en wat de resultaten zijn:

  • Windows CD in drive en PC opgestart. Bij de boodschap "Druk op een toets om van de CD te starten" op een toets gedrukt. Het scherm "Windows set up" wordt getoond en een aantal bestanden wordt geladen. Na het laden van de bestanden wordt een keuzemenu getoond (Windows installeren, Windows herstellen of Exit om af te sluiten).
  • Na drukken op "R" wordt "1: C:\Windows>" getoond met de vraag "Bij welke Windows installatie wil u zich aanmelden? Druk Enter om te annuleren". Ik heb dan "1" gedrukt en op de Enter toets gedrukt.
  • Bij de vraag om een admin paswoord heb ik gewoon Enter gedrukt. Het scherm toont "C:\Windows>".
  • Het commando CHKDSK /r ingegeven.
  • De PC reageert met volgende boodschap:
    • Volume heeft 09-04-11 19:05 gemaakt
    • Het serienummer van het volume is dc28-4012
    • CHKDSK is bezig met het controleren van het volume
    • CHKDSK is bezig met het voorbereiden van extra controle of herstel.....

    [*]Na een tijdje is 100 % gecontroleerd en volgt de boodschap:

    • CHKDSK heeft een of meerdere fouten op het volume gevonden
    • 153597432 kB totale schijfruimte
    • 101252684 kB beschikbaar
    • 4096 bytes per cluster
    • 38399358 clusters in totaal op schijf
    • 25313171 clusters beschikbaar
    • C:\Windows>

    [*]Na het ingeven van "EXIT" en het verwijderen van de CD op de startknop gedrukt, waarna het keuzemenu (veilig starten, veilig starten met netwerkmogelijkheden, enz. ) gekozen voor "Windows normaal starten", zoals gevraagd.

    [*]Resultaat: zelfde blauwe scherm als tevoren, met zelfde foutboodschap.

Graag verdere instructies aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zeker of onderstaande procedure gaat werken vanaf de herstelconsole maar het is een poging waard.

Start de pc nogmaals op vanaf de cd en ga opnieuw naar de herstelconsole.

Typ dan C:\Windows\System32\rstrui.exe en druk enter.

Als het goed gaat, krijg je nu het scherm voor systeemherstel.

Probeer dan een systeemherstel te doen naar het herstelpunt net voor de medewerker van Norton in je systeem is gaan prutsen.

Als het lukt, herstart dan de pc op de normale manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Omdat ik de ":" niet vond heb ik na C:\WINDOWS> "CD SYSTEM32" ingetypt, waardoor de prompt veranderde in C:\WINDOWS\SYSTEM32>

Na deze prompt heb ik rstrui.exe ingegeven. De PC reageert echter met "De opdracht wordt niet herkend. Typ HELP voor een lijst met ondersteunde opdrachten."

De opdracht rstrui.exe staat daar inderdaad niet bij. En nu?

- - - Updated - - -

Als ik in C:\WINDOWS\SYSTEM32> "DIR" ingeef vind ik inderdaad geen programma met de naam "rstrui.exe", wel enkel andere namen die erop lijken (bv. rsh.exe, rsm.exe, rsmsink.exe, rsmui.exe, rsvp.exe,...)

aangepast door DHZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.