Ga naar inhoud

totaal geen geluid meer op pc


rudy52

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook al gedaan. Ten einde raad heb ik zopas windows 7 trachten te herinstalleren (alleen Upgrade, dus met behoud van alle bestanden). Wel : ook dat lukt niet ! Ik kreeg een foutbericht dat er al een recentere versie van W7 draait dan de Upgrade. Heb het opgezocht en dat zou komen omdat intussen Service Pack 1 geïnstalleerd is en dat moet dan eerst verwijderd worden.

Dat verwijderen geeft echter als foutmelding : "Er is een fout opgetreden, niet alle updates zijn verwijderd".

Heb het ook nog eens manueel geprobeerd als administrator en krijg dan "0800b0100 - Geen handtekening aanwezig in het onderwerp".

Microsoft, dat is één grote klucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die programma's hebben 1 ding gemeen : ze ruimen wat achtergebleven rommel op, maar iets "herstellen" doen ze natuurlijk allerminst. Gebruik momenteel o.a. Glary utilities, Tune-up Utilities, CC-cleaner, Advanced System Care, Revo Uninstaller...

Het is zelfs best mogelijk dat één van die "opkuisers" een paar systeembestanden om zeep geholpen heeft.

Er blijft maar 1 mogelijkheid meer over : een volledige herinstallatie van W7, en daar ga ik toch nog eens over slapen. Trouwens het toppunt vind ik wel dat de op de pc geplakte Registratie-sleutel van W7 totaal niet overeenkomt met de sleutel die intern in de PC opgehaald wordt door het programma "Key-finder".

En dat zou er mee te maken hebben dat grote firma's zoals Medion of HP een cloon gebruiken van één en dezelfde W7-licentie op al hun verkochte PC's...

Een bijkomende waarschuwing dus voor de Forum-leden : bezin eer ge begint want de kans is groot dat je uiteindelijk alleen een lege PC overhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bonte mengelmoes aan "cleaners" waarvan Ccleaner de enige is die voor de volle 100% te vertrouwen is.

Revo Uninstaller is ok voor het verwijderen van software indien je alert bent bij het gebruik.

Advanced System Care is een zogenaamd opruim- en optimalisatieprogramma dat ik helaas al een aantal keer een PC zag toasten ...dit biedt dan ook geen enkele meerwaarde, integendeel : ik heb dit programma al veel meer ellende zien veroorzaken dan voor enig heilzaam effect weten zorgen...dong.gif

Je kan je Windows-key ook perfect terugvinden via Speccy, maar in principe heb je die niet nodig omdat je via de F3-toets weer terug kan naar de fabrieksinstellingen van je PC...hij staat er dan weer bij zoals op de dag van aankoop: het veiligstellen van alle persoonlijk materiaal op een externe geheugendrager is dan ook een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb sedert dit weekend weer geluid op PC ! Dankzij het installeren van een gratis concurrent van W7 : Ubuntu van Linux. Heb Ubuntu nog niet zelf op PC geïnstalleerd maar wel gedownload op een USB-stick van waarop ik het dan uitvoer. Werkt prima ! Zal binnenkort Ubuntu gewoon naast W7 op PC zetten, via toets F8 kan ik dan bij het opstarten tussen beide kiezen. En later waarschijnlijk : adieu Microsoft en al hun duur betaalde miserie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.