Ga naar inhoud

pc loopt vast bij sluiten vensters


Pip

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze fout komt meer voor bij vista en is te wijten aan een update voor het Windows Driver Framework (kb2761494) die niet correct werd uitgevoerd. Microsoft is op de hoogte maar er is tot nu toe geen aanpassing of patch voor deze update.

Het betreft gewoon een hash-key (controlecode) die niet werd aangepast op de "foute" bestanden.

Eigenlijk is de fout geen belemmering voor de goede werking van de pc.

Misschien dat de logboeken ons iets wijzer maken.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.

Klik op windows logboeken.

Open het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je fout en kritiek aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open het logboek voor toepassingen.

Stel de filter in zoals voor het logboek systeem.

Sla ook hiervan de resultaten op en noem het bestand AppLog

Voeg nu de twee bestandjes (Syslog.txt en AppLog.txt) als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alle berichten nog eens doorneem en dat combineer met de gegevens uit de syslog en applog denk ik dat er een ernstig probleem is met je grafische kaart.

Ga naar start, typ apparaatbeheer in het zoekvak en druk enter.

Kijk of er bij de beeldschermadapter foutmeldingen zijn (gele driehoek of rode X)

Dubbelklik op de beeldschermadapter en controleer de status op het tabblad algemeen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: Klik met rechts op de eerste regel en klik dan op kopieren.

Plak dan de gekopieerde waarde in je bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

PCI\VEN_10DE&DEV_0423&SUBSYS_8040174B&REV_A1

Bovenstaande is de gevraagde waarde van de beeldschermadaptor.

Er waren geen waarschuwingen of dergelijke te zien.

Wel zag ik gele driehoekjes bij de beeldscherm adaptors. Er stond de boodschap bij dat dit apparaat niet goed werkt omdat windows de benodigede stuurprogrammas niet kan laden.

Ik moet nu naar m'n werk.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PCI\VEN_10DE&DEV_0423&SUBSYS_8040174B&REV_A1 zou overeen komen met een NVIDIA GeForce 8300 GS en deze kaart zou goed werken in jouw pc.

Klopt dit?

Wel zag ik gele driehoekjes bij de beeldscherm adaptors. Er stond de boodschap bij dat dit apparaat niet goed werkt omdat windows de benodigede stuurprogrammas niet kan laden.
Je zet dit in het meervoud; heb je misschien meer dan één grafische kaart?

Kan je de hardware_ID van de beeldschermadaptor(s) met de gele driehoekjes ook eens opzoeken en hier plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was een schrijffout, sorry. Het moest NETWERKadaptors zijn.

Er is maar een beelschermadaptor, en het gaat inderdaad over een die Gforce.

De netwerkadaptors zijn er dus meerdere en daar staan foutmeldingen bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de nieuwste drivers voor jouw videokaart hier downloaden.

Klikken op de groene knop agree & download, nadie dubbelklikken op het gedownloade bestand en de instructies volgen.

Klik eens op de netwerkadapters zodat ze allemaal zichtbaar zijn en maak dan een afbeelding van het apparaatbeheer.

voeg deze afbeelding toe aan een volgend bericht.

Kijk ook eens naar de netwerkadapters met foutmelding welke de status van het apparaat is en bepaal het hardware id (zoals je voor de beeldschermadapter hebt gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-43599-1417705427,692_thumb.jpg

*6to4mp

Dit is het enige wat er staat onder hardware id's van de netwerkadaptors waar een gele driehoek bij staat.

Bij alle drie staat hetzelfde. Zie printscreen voor meer over de netwerkadaptors.

Ondertussen is het gelukt om de videokaart driver opnieuw te installeren. De PC is vervolgens ook correct afgeloten en terug opgestart. Ik heb weer hoop... nu nog even afwachten hoe het gaat.

Moet ik verder nog iets doen? Je had het overlaatst over een fout in vista waarvan microsoft reeds op de hoogte was, kan ik daar nog iets aan doen? Of is dat niet het probleem voor mijn pc?

Bedankt weeral.

- - - Updated - - -

Na het posten van mijn vorige bericht sloot ik alle venters en zat de pc opnieuw vast. We zijn er dus nog niet. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.