Ga naar inhoud

scannen van Worddocument


Aanbevolen berichten

In Word 2007 typ ik een document met een stukje tekst en daartussen af en toe wat kaders (via tabel invoegen). Dan print ik dit A-4'tje uit en ga er een scan van maken. Die scan kan op diverse manieren, OCR, Pdf, Tif, e.d. Van alles heb ik uitgeprobeerd. Het gekke is dat ik niet in de kaders kan komen om daar gegevens in te typen. Ik kan wél de tekst bewerken, maar daar blijft het bij.

Is er een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom je van je document een scan maakt om het nadien terug te gaan bewerken?

Je kan toch het Word doc rechtstreeks aanpassen.

Ja, die vraag had ik verwacht. Ik had duidelijker moeten zijn. Ik moet het document doorsturen aan anderen en zij moeten het ingevuld aan mij retourneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kan je beter een formulier maken in word.

Hoe je dat doet, kan je nalezen in deze handleiding.

Hartelijk dank.

Maar er is nog een ander probleem: ik ontvang een formulier via de post met tekst, afgewisseld met tabellen. In die tabellen moet ik heel wat invullen. Dat wil ik liever typen dan schrijven. Dus maak ik een scan. Vervolgens kom ik met de tekstcursor niet in de tabellen. Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het gebruik van OCR software en je scanner zal je altijd het probleem tegenkomen dat er iets niet correct is of niet werkt zoals je wil.

Als je het lege Word document opslaat als sjabloon kan je het telkens gebruiken om via kopiëren/ plakken de gescande tekst in te voegen en wat in de tabellen moet komen kan je dan typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.