Ga naar inhoud

Dell inspiron 1525 laptop met flashplayer/adobe problemen


Soekie

Aanbevolen berichten

Beste,

Vroeger heb ik hier reeds een topic over gemaakt, maar ik kan hier niet meer posten.

Mijn dell inspiron laptop 1525 heeft enkele grote problemen. Dit lijken softwareproblemen, maar ik kan verkeerd zijn.

Een overzicht van de problemen:

- bij het surfen (met name met Firefox of I.E.) laden websites zeer traag

- zeker als hij langdurig opstaat, wordt het CPU-verbruik zeer hoog, constant. Volgens taakbeheer zou firefox of I.E. deze bronnen allemaal gebruiken

- video's laden enkel vlak na het opstarten, en dan nog kunnen ze al snel blijven haperen

- vooral video's waarvoor de flashplayer nodig is, zorgen voor zeer grote problemen (deredactie: niets start op, youtube: moeilijk, zelden, ... soms komt er op de plaats van de video een groen scherm, is de startknop voor de video afwezig, ... op uitzendinggemist.nl kan ik daarentegen wel alles zien, àls de pc tenminste niet te lang opstaat want dan hapert en kraakt alles (het geluid kraakt dus))

- video's bekijken die op mijn pc zijn opgestaan, lukt steeds (als al de rest afstaat), echter niet met de windows media player. Die laadt steeds zeer traag tot niet en geeft problemen

- Firefox loopt ook zeer vaak vast, met name als er iets wat van de flashplayer/acrobat firma afkomstig is gebruikt moet worden

- in het algemeen werkt hij zeer traag en hangt hij regelmatig vast

- soms hangt hij constant vast tijdens het surfen (muis tien cm naar beneden doen = drie minuten wachten, dan kan je opnieuw tien cm bewegen, drie minuten wachten, enzoverder :-S) waardoor normaal gebruik onmogelijk is.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

- - - Updated - - -

Extra info:

video's komen dus heel vaak of niet, of in stukjes en brokjes, of vallen al heel snel uit waardoor ik ze opnieuw van vooraf aan moet afspelen (spoelen leidt vaak ook weer tot definitieve uitval)

Dit is erg frustrerend, te meer ook daar zelfs veel nieuwsitems tegenwoordig adhv een videofilmpje worden gepresenteerd, zelfs op websites van kranten (standaard, ...). Bovendien kijk ik na het werk graag eens iets op de redactie. Maar dit is dus onmogelijk, zonder zeer veel ergernis. Uiteindelijk ben ik genoodzaakt om naar uitzendinggemist.nl te vluchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

,

Vroeger heb ik hier reeds een topic over gemaakt, maar ik kan hier niet meer posten.

Ik herinner me het topic nog levendig: het liep van december tot september met meerdere periodes van inactiviteit.

Hoe het momenteel met het temperatuurprobleem is gesteld weet ik niet, maar uiteindelijk waren we het over eens dat een herinstallatie van Windows zowat het enige was dat nog niet werd uitgevoerd...alle andere pistes werden compleet doorlopen.

Blijft dus de vraag hoe de laptop zich gedroeg na de herinstallatie ?...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen windows-cdrom helaas, en kan me deze ook niet permitteren. Idem dito met microsoft office en andere programma's die ik echt wel nodig heb om te kunnen werken.

Het zou me ook veel te veel tijd kosten. Een dag of twee dagen werk is te veel ... en het zou me verbazen of het dan opgelost is? Internet zal immers nog steeds met flashplayer blijven werken ... en of de browsers dan plots geen problemen meer geven?

De laptop werd stofvrij gemaakt. Maar het temperatuurprobleem niet opgelost.

Ik dacht dat toen mijn vraag niet zozeer draaide rond de problemen die ik ervoer specifiek met firefox en de producten van acrobat (flash player en adobe), maar wel rond het regelmatig vasthangen van mijn pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Soekie,

Internet zal immers nog steeds met flashplayer blijven werken ... en of de browsers dan plots geen problemen meer geven?

Betreffende FF en Adobe flashplayer, zie onderstaande links:

https://support.mozilla.org/en-US/kb/adobe-flash-plugin-has-crashed

https://support.mozilla.org/nl/questions/956651

https://support.mozilla.org/nl/questions/955929

De laptop werd stofvrij gemaakt. Maar het temperatuurprobleem niet opgelost.

Het is de moeite waard om dit te gebruiken bijvoorbeeld, voor de koeling van de laptop.

Een survival oplossing is: kurk onderzetters.

Kurk onderzetters worden per 6 stuks in een verpakking verkocht.

Je koopt 6 verpakkingen.

Plaats 2 x 2 verpakkingen onder de laptop aan de achterkant en 1 x 1 verpakking onder de laptop aan de voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.