Ga naar inhoud

nanadou

Aanbevolen berichten

Saskia,

Volgens mij is dit een schoolopdracht, om het moeilijk te maken moet je zelf ff kijken welke formule waar hoort;-)

=ALS(D2>=10;(C2*D2)*0,9;C2*D2)

=ALS(AANTAL(B2:D2)=3;ALS(B2*C2*D2>300000;7;5);"")

En als je de formules snapt, moet je ze mij uitleggen.......anders help ik je nooit meer:-)

- - - Updated - - -

Owja, en als je er een niet snapt mag je het ook zeggen, dan leg ik hem je wel uit.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bucky

Inderdaad een schoolopdracht... maar ze is al ingestuurd zonder dat ik deze oefeningen gemaakt heb. Ik volg secretariaat medewerker in het volwassen onderwijs. Ik heb nooit excel gekregen dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik weet dat de eerste te maken heeft met de boeken en de tweede met de aquarium. maar hoe de formule te gebruiken weet ik niet.weet niet wat ik bij waar en onwaar moet zetten en weet niet hoe ik 2 als formulles moet zetten enz... Wij hebben geen curcus van dit vak enkel les en afstandsonderwijs daarom dat ik hier hulp zoek want 18 juni heb ik examens en ik kan er niks van.

Groetjes Saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

=ALS(D2>=10;(C2*D2)*0,9;C2*D2)

Dit ; teken heeft twee betekenissen te weten: DAN of ANDERS

Dus:

ALS D2 >="groter of gelijk" 10 ;DAN (C2*D2)*0.9 ; ANDERS C2*D2)

(C2*D2)*0.9 is 90% van C2*D2, is D2 niet groter of gelijk 10 DAN C2*D2 OFTEWEL 100%

=ALS(AANTAL(B2 ; D2)=3;ALS(B2*C2*D2>300000;7;5);"")

Deze formule bestaat uit twee delen.

ALS(B2*C2*D2>300000;7;5)

ALS(B2*C2*D2 GROTER 300000 DAN 7 ANDERS 5

Als je deze formule zo in Excel zet, en één van de drie of alle drie B2;C2;D2 zou leeg zijn, krijg je altijd als resultaat 5

Daarom wordt er een voorwaarde gesteld:

=ALS(AANTAL(B2 ; D2)=3;je formule;"")

Als het aantal getallen in B2,C2,D2 samen 3 is dan word de formule uitgevoerd; ANDERS blijft de cel "" leeg.

weet niet wat ik bij waar en onwaar moet zetten

Wat je hiermee bedoeld is me ff niet duidelijk.

Ik weet niet of het een beetje duidelijk is, maar uitleggen is niet mijn sterkste punt.

bucky

aangepast door bucky
spatie tussen B2 ; D2 ivm smilies
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.