Ga naar inhoud

Opstartproblemen


Aanbevolen berichten

Download dit iso bestand: XP recovery CD

Brand het op een cd met de optie image naar cd.

Doe de cd in het cd station en herstart de pc.

Druk op een willekeurige toets om vanaf deze cd op te starten.

Typ dan R om naar de herstelconsole te gaan.

Typ dan het cijfer bij de juiste windows installatie (waarschijnlijk zal dit 1 zijn) en druk enter.

Geef het administrator paswoord indien dit is ingesteld en druk enter; als er geen paswoord is ingesteld, druk dan gewoon enter.

Let wel op want het toetsenbord is nu qwerty ipv azerty.

Met deze afbeelding kan je makkelijk de juiste toetsen vinden. Best uitprinten zodat je ze bij de hand hebt.

Typ nu fixboot en druk enter.

Typ dan fixmbr en druk enter.

Typ vervolgens exit en druk enter.

De pc zal nu herstarten in de normale modus.

Controleer of er in de boot.ini iets gewijzigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Kweezie

Bij openen bestand ging nero open en kon ik maar 1 zaak kiezen en dat was :cd=>image. Ik veronderstel dat dit juist is. Dan kon ik na branden bestand openen maar ik heb dus pc afgesloten zoals je zegde en dan terug aangelegd met cd in station. Dan op de startknop terug aangelegd en terwijl op spatitoets gedrukt,maar pc start gewoon op als altijd Je ziet dan zwart scherm met tekst pc start binnen de .....seconden op in normale modus. Dus zoals eerder al gemeld is er daar ook iets zodat ik niet kan starten vanop cd of in veilige modus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere (tamelijk drastische) manier om in veilige modus op te starten is de stekker uittrekken terwijl de pc aan staat.

Wacht dan 5 minuten, steek de stekker weer in en zet de pc aan.

Nu kom je in het keuzescherm om op te starten in veilige modus.

Normaal heb je nu een aantal mogelijkheden

veilige modus

veilige modus met netwerk

veilige modus met opdrachtprompt

systeemherstel

herstelconsole

opstartherstel

laatst gekende werkende configuratie

windows normaal opstarten.

Het kan zijn dat niet al deze opties beschikbaar zijn

Normaal is de optie windows normaal opstarten gemarkeerd met een witte balk en loopt er een teller van 30 naar 0

Met de pijltjestoetsen omhoog en omlaag kan je de witte balk verplaatsen en dus de selectie veranderen.

Zet de witte balk op opstartherstel en druk dan op enter.

Windows gaat nu het opstarten herstellen en dan verder opstarten in normale modus.

Controleer of er in de boot.ini iets gewijzigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het zo proberen uit te voeren maar denk dat dit ook niet zal lukken. Telkens ik in dit opstartscherm kom zie ik die tekst staan maar niet zoveel keuzemogelijkheden als jij opnoemt En dan telkens die teller die afloopt ,maar er is dan geen enkele toets die nog reageert en kan ikdus de keuze van opstartrn niet wijzigen. Maar ik zal die eens langer laten afliggen om tyerug op te starten. Tot later?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb toch meegedeeld, of bios is dit iets anders? en hoe doe je dit dan? Hou er rekening mee dat ik bij het opstarten al veel toetsencombinatie heb geprobeerd maar enkel kan ik bekomen zwart scherm met melding dat er met afsluiten iets verkeerd is gegaan en dan dat ik een opstartmethode kan kiezen, maar die kan ik niet kiezen de teller van de sec begint te lopen en dan ook reageert geen enkele toets. De pijltjes dus om te selekteren werken niet en dan na zijn 30 sec. start pc gewoon weer op

- - - Updated - - -

Volgens mijn boekje om in het bios set up te komen en volgens ik mij vroeger ook herinner is het bij het opstarten onmiddelijk op de "del" toets drukken, maar daar reageert pc dus ook niet op: start gewoon verder gewoon op.

- - - Updated - - -

Waarom moet ik telkens uitloggen en terug in om te zien of ik een nieuw bericht krijg? ik dacht dat dit vroeger toch ook niet zo was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.