Ga naar inhoud

Opstartproblemen


Aanbevolen berichten

Hallo Kweezie ben nuovergeschakeld op mijn laptop, ik laat mijn desktop daar nu zo staan in dos mode. het is gelukt met mijn ps2 toesenbord en muis. Ik zag geen nummer staan en heb 1 gekozen in hoop goede windows te hebben. Ik kon dan de recovery console kiezen of windows xp home wat ik heb gekozen. nu ben ik zo ver dat ik fixboot en sucsesvol was, maar bij fixmbr krijg ik de melding:

This computer appaers to have a non-standard or invalid master bootrecord

Fixmbrmay damage yourpartion tables if you proceed.

This could cause all the partion on the currzent hard disk to become inaccessible.

If you are not having problems accesing your drive, do not cotinue.

Are you sure you want to be write à new MBR?

- - - Updated - - -

Of dit is meschien wel normaal die tekst en moet ik mij daar geen grote zorgen over maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

This computer appaers to have a non-standard or invalid master bootrecord

Fixmbrmay damage yourpartion tables if you proceed.

This could cause all the partion on the currzent hard disk to become inaccessible.

If you are not having problems accesing your drive, do not cotinue.

Are you sure you want to be write à new MBR?

Deze tekst is een waarschuwing dat je geen normale MBR hebt en dat het gevaarlijk kan zijn om verder te gaan.

Het is net omwille van die abnormale MBR (master bootrecord) dat je niet meer kan opstarten.

Je moet hier dus y op antwoorden om het MBR te herstellen.

Als het MBR hersteld is, zal je daar een melding van krijgen.

Dan typ je exit en druk enter om de herstelconsole te sluiten en windows verder op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja toch een probleempje deze morgen toen ik aanlogdeen mijn paswoord intypte deed hij het maar toen ik op enter drukte wat ik altijd doe(ipv pijltje) zag ik mijn muisaanwijzer plots niet meer en kon ik niet meer verder en heb ik met de resetknop uitgeschakeld. na heropàstart geen probleem. Maar het feit dat ik dit deze keer heb voorgehad is meschien ook mijn schuld, want pc is deze nacht blijven aanliggen (dacht toch hem uitgeschakeld te hebben gisteravond).Scherm was zwart en dacht natuurlijk dat hij uistond maar dat deed ik pas deze morgen met op startknop te drukken. Ik gebruik nu ook nog mijn ps2 bord en muis,nog niet opnieuw draadloos geprobeerd, ik wacht af he.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie nu ook terug aangeogd zonder probleem
Hallo Kweezie, nog eens naar boot ini gekeken en eigenaardig dat die regel daar blijft instaan.

Als je normaal kan inloggen met die regel in de boot.ini zal het wel geen kwaad kunnen als hij blijft staan.

Gebruik je nog steeds het PS2 toetsenbord en muis?

Voordien had je een draadloze muis en toetsenbord?

Probeer het eens met het PS2 toesenbord en met de draadloze muis.

Als dat goed gaat, kan je ook het draadloze toetsenbord weer gebruiken.

Gaat het dan opnieuw fout, dan is er iets mis met het draadloze toetsenbord.

Het eerste wat je dan moet doen is de batterijen van het draadloze toetsenbord nakijken en eventueel vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Met draadloos geprobeerd en dit loopt fout en nu terug met ps2. Raar dat het de toetsenbord zou zijn, ik kan de muis dan ook niet bedienen? Ik ben deze namiddag naar mijn hubs aan het kijken ik dacht nu eerder in die richting. In de eigenschappen staat er wel deze werkt correkt maar ik betwijfel dit wel; Het is een belkin Hi speed met 5 uitgangen, Ik heb vroeger deze nog eens kunnen updaten maar vind mijn type nu niet meer terug op de site van Belkin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,Dacht plots het probeem gevonden te hebben, er was een nieuwere versie voor mijn toetsenbord/muis,maar dit is het ook niet. Soms dan probleem dat ik ook niet meer kan afsluiten. Na op afsuiten te hebben geklikt bleef hij dan hangen. Ook nieuwe batterij in toetsenbord. Maar met oud t/m geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.