Ga naar inhoud

gratis antivirus


Aanbevolen berichten

hey

ik heb denk ik een vraag die vele mensen zich wel stellen. overal hoor ik dat gratis virusscanners even goed zijn als betalende services. klopt dit?

ik heb al een gratis virusscanner op mijn laptop staan en die werkt perfect maar ik moet hier geen bankverrichtingen op doen. echter wil mijn vader ook overstappen op een gratis virusscanner maar hij doet wel veel bankverrichtingen. is het dan veilig om over te stappen naar een gratis virusscanner?

bedankt

heroo234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ga je gegarandeerd heel wat leesvoer vinden ivm anti-viruspakketten.

Zelfs de beste anti-virus is helaas niet opgewassen tegen de grootste bedreiging van elke pc : de persoon die zich tussen het scherm en de rugleuning bevindt... ;-)

Het belangrijkste is dat je over een up-to-date virusscanner beschikt...en dat je dat anti-virusprogramma ook aanvult met een degelijke malware-scanner (bijvoorbeeld : MBAM), die je ook eerst telkens update alvorens je gaat scannen.

Andere nuttige tips ter voorkoming van virussen vind je hier.

Bij installatie van software dien je zeer alert te blijven voor mogelijk 'gratis aangeboden' toolbars...ze zijn overbodig en ze vormen een risico mbt veiligheidslekken.

Gezond verstand bij het surfen en oplettendheid wanneer je ergens 'ja' of 'nee' moet klikken...het gevaar schuilt meestal in één overbodig klikje.

Tot de foute update van november 2008 ben ik een tevreden AVG-gebruiker geweest, nadien ben ik meteen overgestapt naar Avast Free, waarmee ik meerdere keren per week aan online banking doe...

En ja, zo zullen we allemaal wel onze ervaringen en verhalen hebben over alle mogelijke (gratis en betalende) anti-virusprogramma's... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.