Ga naar inhoud

Netwerkwachtwoord ?


Aanbevolen berichten

sinds enige dagen kan ik mijn nas server niet meer bereiken in het netwerk, ik zie hem wel staan in verkenner maar als ik er op klik wordt er een netwerkwachtwoord gevraagd. Deze heb ik nimmer ingevoerd dus kan ik het ook niet weten. het lijkt er op dat dit ontstaan is na een Windows update. wat ik ook probeer er blijft een pop-up komen dat om een netwerkwachtwoord vraagt.

Wie kan mij helpen zodat ik mijn nas server weer kan bereiken? er is ook een hdd aangesloten in het netwerk en ook met die is er het zelfde probleem.

Diegene die mij kan helpen ben ik zeer erkentelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ mjvermaak

:welkom: op PCH!

sinds enige dagen kan ik mijn nas server niet meer bereiken in het netwerk, ik zie hem wel staan in verkenner maar als ik er op klik wordt er een netwerkwachtwoord gevraagd.

Probeer het volgende: [ga naar] Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Thuisgroep

Scroll naar beneden en klik op Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken

post-41531-1417705446,9098_thumb.jpg

post-41531-1417705446,9402_thumb.jpg

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mjvermaak,

Als je in de Verkenner op de partitie van de NAS klikt dan zie je meestal de mappen die daar zijn opgeslagen, geen wachtwoord nodig.

post-41531-1417705447,5737_thumb.jpg

Of bedoel je misschien het wachtwoord om in de NAS in te loggen ?

Kan je een printscreen maken van de pop-up en toevoegen in jouw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mjvermaak,

Misschien User, user of merk van de NAS?

Is het probleem sinds kort?

Niet geschoten is altijd mis, probeer onderstaande:

Open het Netwerkcentrum >> klik op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen

post-41531-1417705447,6894_thumb.jpg

>> klik bij het puntpijltje bij Thuis of werk

post-41531-1417705447,7047_thumb.jpg

>> scroll naar Met wachtwoord beveiligd delen >> tik in het keuze rondje Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen

post-41531-1417705447,7166_thumb.jpg

>> Wijzigingen opslaan.

Herstart daarna de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.