Ga naar inhoud

Netwerkwachtwoord ?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ mjvermaak,

Yippie, ik kon inloggen eindelijk, nadat ik de Nas gereset had kon ik met een ander account inloggen admin en wachtwoord leeg gelaten,

Schrijf de user-ID en wachtwoord ergens op of maak een schermafbeelding van het inlogscherm.

ik ben er uit, tenminste bijna want ik zie mijn Nas nog niet onder mijn netwerk staan.

Als je maar kan inloggen is het OK denk ik. Maar inderdaad je zou onder Computer [als partitie] en onder Netwerk moeten kunnen zien en bereiken zonder wachtwoord xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de drive mapt via "Mijn Computer", "beheer", en dan de optie terug verbinden en onthoudt paswoord (ongeveer, ik gebruik een Engelse versie van Windows), dan heb je kans dat je mappings automatisch terugkomen. Het kan wel een tijdje duren vooralleer je ze ziet in de Windows explorer.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was niet erg duidelijk, je moet één optie lager kiezen. Dus onder "beheer" (die je nu had genomen) staat de optie "verbind netwerk schijven" (of iets dergelijks ;-)). Je krijgt hetzelfde scherm als je in de file manager krijgt, dus je gebruikersnaam en paswoord worden gevraagd. Maar als je hier de optie "bewaren" aanvinkt werkt dat normaal genomen wel, en worden de drives terug beschikbaar als je de volgende keer aanlogt.

Het duurt wel even, dus in eerste instantie zul je de drives waarschijnlijk met een rood kruisje door zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Promind voor je reactie, de optie die jij aangeeft heb ik al, daarmee lukte, het zie afbeelding 1

post-43968-1417705459,5772_thumb.jpg

maar hieronder, afbeelding 2, zie je dat mijn server niet in het netwerk tevoorschijn komt.

post-43968-1417705459,6145_thumb.jpg

ik wil de mappen die ik in mijn NAS server hebt gemaakt namelijk zien en dat kan nu niet.

Heb je nog andere suggesties?

aangepast door mjvermaak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstart de router eens door de stroom even uit te zetten en dan weer aan te zetten.

Indien dan nog steeds niet ziet dan dit doen:

Start / zoekopdracht en typ cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Zoek daar naargelang je verbonden bent naar subnetmasker en waarschijnlijk is dat 255.255.255.0

Ga nu via de browser naar de NAS en kijk bij de instelling of de subnetmasker overeenkomt met uwe subnetmasker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.