Ga naar inhoud

ken paswoord niet


Mylena

Aanbevolen berichten

Dag Peter,

welkom op PCH!

Download Ophcrack LiveCD voor Windows xp via DEZE link.

Brand de gedownloade ISO op een cd.

(Klik met rechts op het ophcrack.iso bestand >Schijfkopiebestand branden.)

Als het branden van de cd voltooid is bent u klaar op Ophcrack te gebruiken.

- Start de PC opnieuw op, druk op F11 (kan ook andere F-toets zijn, afhankelijk van het merk van je pc) en selecteer dan het cdrom station om via de CD op te starten.

- Als alles goed is verschijnt er een scherm waarin u een aantal opties kan selecteren.

- De standaard optie dat reeds geselecteerd is (Ophcrack Graphic Mode) is prima.

- Druk op Enter.

- Afhankelijk van jouw wachtwoord kan het even duren, maar de kans is groot dat enkele minuten later jouw (vergeten) wachtwoord op het scherm verschijnt.

- Onthoudt het wachtwoord, haal de cd uit het station en herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jion

heb ophcrack cd downgeload op mijn Mac en gebrand op CD

voor notebook HP Compaqt nx 6110 op te starten .

Nx 6110 start gewoon op doch reageerd niet op de cd maar start gewoon windows xp professional op

en vraagt ? WACHTWOORD

Heb ook geen handleiding ? Waar kan ik deze vinden ?

kan iemand mij helpen daar hij nog niet opstart met de cd?

dank u

Peter

- - - Updated - - -

Beste Jion

heb ophcrack cd downgeload op mijn Mac en gebrand op CD

voor notebook HP Compaqt nx 6110 op te starten .

Nx 6110 start gewoon op doch reageerd niet op de cd maar start gewoon windows xp professional op

en vraagt ? WACHTWOORD

Heb ook geen handleiding ? Waar kan ik deze vinden ?

kan iemand mij helpen daar hij nog niet opstart met de cd?

dank u

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je computer opstart, krijg je eerst een (rood?) scherm en onderaan enkele opties met Esc en F-toetsen te zien.

Als je dat scherm ziet, tokkel wat op F11 om in het bootmenu te komen (kan ook andere F-toets zijn, afhankelijk van het merk).

Daar kan je de CD-drive kiezen om de computer mee op te starten.

Als dat niet lukt, klik je bij opstart op Esc om in het Bios te komen. Daar kan je in het bootmenu de CD-drive standaard als "first boot" zetten door deze met de F5 en F6 knoppen bovenaan de lijst te plaatsen.

Een handleiding is niet nodig. Als je de computer via de cd opstart, zal er na het opstarten automatisch een kadertje te voorschijn komen waar je paswoord in staat. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mylena, start de computer eens op in veilige modus.

Dit doe je door de computer aan te zetten en op de F8 toets blijven tokkelen tot de opstartmodussen verschijnen, en kies daar voor opstarten in veilige modus.

In het gebruikersaccount scherm zal ook het administratorsaccount verschijnen.

Lukt het om zonder wachtwoord je aan te melden met het administratorsaccount?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet opstarten van je dvdspeler. dat kan ingesteld worden in je bios of door esc of een andere toets (zie reacties hier boven) te drukken tijdens begin van het opstarten van je pc. Dan kiezen voor booten van cdrom/dvd.

Of vlugst is gewoon nieuwe windows xp er opzetten. Formatteren die handel en clean install.

er bestaan tools om het admin paswoord leeg te laten /resetten maar daar ben ik niet echt zo een fan van.

aangepast door qbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, hoe staat het ermee, ben je al in de bios geraakt?

Als je opstart en je ziet het merk in het groot staan op je scherm, dan staat onderaan druk op F2 (of een ander cijfer)voor in setup te geraken.

Lukt je dat al?De uitleg van JION zou ik volgen als ik jouw was, lees die goed als je in de bios zit

Als je de andere optie pakt en je zou alles opnieuw installeren waarvoor je een windows dvd nodig hebt, en daarna waarschijnlijk nog drivers wilt zoeken voor je apparaten wat waarschijnlijk nog meer werk met zich meebrengt maar dat is maar mijn mening.

Je moet zorgen dat de computer snapt dat hij van de dvd speler moet starten, dit doe je dus vanuit de BIOS

Als dit je gelukt is vraagt hij wel als je opstart; druk een toets in voor vanaf de cd te starten

dus dan moet je dat wel doen.

Laat je horen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.